A hippik híres kisbusza újjászületett: itt a Volkswagen ID BUZZ

Vw buzz og

Az idő repül és néha kesereg is ezen az ember… Ugyanakkor micsoda történelmet élt át a generációnk! Nálunk szállt fel az első űrhajós, ember lépett a Holdra. Még pengés borotvával húztuk le a pihénket, szalagos magnót hallgattunk, fociztunk a grundon, fogócskáztunk, és a padokat összetolva órákig nevetgéltünk a téren. Lenyűgöztek a nyugat szép motorjai, epekedtünk a színes tévé után, csodáltuk a hippik szabadságát, a fesztiváljaikat, zenéjüket. És a végtelen szabadságukat, aminek egyik ikonikus jelképe a virágokkal és béke jelével telepingált Volkswagen T1 kisbusza volt. Hát kész, erre vágytunk, hogy kisbusznyi utasterébe mi is beférjünk, együtt a sok hosszú hajú, boldog, mindig zenét hallgató fiatallal.

És hopp, eljött a digitális kor, az okostelefon, a körömnyi memóriakártya, és eljött hozzánk a VW ID BUZZ!

Vwbuzz 1

Kétségtelen, amióta a bemutatón megláttam, bizsergett minden porcikám, hogy mielőbb megkaphassuk tesztre és beülhessek, vezethessem. Hát nem mondom, kapós is a berkekben, pedig van belőle több tesztautó. De azért eljött a nap, már előre izgultam, bugi volt minden tagomban. Elérkezett az idő, rollerra pattanok, lobog a sörényem, és már repülök is az átvételre. Hát egy pillanat alatt lelomboztak: egy programhiba miatt a Riderline számára nincs autó. Egy világ omlott össze bennem… Most mi lesz? Persze látták csalódottságomat és megsajnáltak. Volt épp egy csoda színes töltés alatt, azt négy napra megkaphatjuk! Hurrá! Micsoda színek. Ha van a virágfestésnek digitális dizájnja, hát akkor ez tényleg telitalálat!

És még jobban is jártunk, mert jött egy telefon a kedves VW kollegáktól, hogy vigaszképp később kapunk egy kétszínűt is.

Vwbuzz 9

A színeken túl az ID BUZZ a formájával is azonnal meghódít! Senki sem tagadhatja le, hogy ez a legendás T1 Samba utódja. Ott van az ID BUZZ vonalaiban, minden hajlatában, csavarjában, színében és az egész alakjában. Bár busz jellegű a formája, de valami sportos zamat is ott érződik benne. A kerekei, felnijei, a gumi kis magassága, érezni, mintha az eredeti boxer motor dobogna benne. Mondjuk a járdázással kátyúkkal vigyázni is kell. De hagyjuk ezt a boxeresdit, hisz az ID BUZZ csakis full elektromos változatban ketyeg. Nuku hang, nincs kipufogó, se kuplung, se váltó, se önindító. Csak a nagy csend van, amibe hangtalanul belehasít a nyomatékos BUZZunk, ha beletaposunk.

Vwbuzz 4

De elég a szöveg, pattanjunk fel, és induljunk! Bizony felpattanunk, mert a BUZZ ülései elég magasan vannak, mintha egy kisteherautóba ülnénk. Az ajtót kinyitva az ülésnyereg magától hátra húzódik, hogy nagyobb helyünk legyen bepattanni. Ha elhelyezkedtünk, a memorizált beállításokra visszaáll. Az e-kulcs a zsebünkben, és mintha egy szellem nyomta volna meg a gombot, meglepetésre a BUZZ látványosan életre kel. Ez ám a kényelem, még semmihez sem nyúltunk.

Az ülésről körülnézve minőségi kidolgozást, modern, kellemes műanyagokat tapinthatunk. A gyár büszke is rá, hogy a műanyag alkatrészek, kárpitok újrahasznosított anyagból készülnek és sehol nem használnak állati bőröket.

Vwbuzz 24

A tér is hatalmas! Mindenfelé szellős, nagy helyek, pakoló zsebek, polcok. Ha nem lenne szépen kárpitozva, biztosan visszhangozna az autó. Az első szélvédő annyira elöl van, hogy még nyújtózkodva sem érjük el az ülésből. A műszerfal egy kis TFT kijelző a kormányoszlopon. Minden infó megvan rajta, és jól is látható. Praktikusan együtt mozog a kormánnyal, amikor beállítjuk.

Mivel már beülésünkkor készenlétben az autó, már csak egy mozdulat, és indulhatunk! A váltót előre nyomjuk, és hangtalanul nekilendülünk. Apropó váltó! Mivel minden elektromos, felejtsük el a hagyományos váltót! A műszerfal alatt egy kis fülkapcsoló, hát láss csodát, ez lenne a váltó? Ha előre fordítjuk, előre megy, ha hátra fordítjuk, hátra megy. Közepét megnyomva parkoló állás. Furcsa egy ilyen nagy gépet egy kis füllel irányítani, de meg lehet szokni, és irtó kényelmes is. Kézifék sehol, ne is keressük!

A Car2X-kommunikációval az ID. BUZZ valós időben kap közlekedési információkat. A több mint 30 asszisztensrendszerrel ellátott ID. Buzz-zal nagy lépésekkel haladunk a részben automatizált vezetés felé.

Vwbuzz 39

A 150 kW, 204 lóerő teljesítményű motort a hátuljába helyezték el. Az akkumulátorok teljesítménye 77kW/h és ha finoman kezeljük, 400-420 kilométert is elmegy egy töltéssel. 100 kilométeres fogyasztása kb. 19 kW. Töltési idő otthon 10%-ról 100%-ra kb. 20 óra. De egyenáramú gyorstöltővel útközben 5%-ról 80%-ra 30 perc alatt tölthető. Azt azért tudomásul kell venni, a gyorstöltők nagyban befolyásolják az akkumulátorok élettartamát. A gyár a nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor legalább 70%-os hasznos nettó energiatartalmát nyolc évig vagy 160.000 kilométerig garantálja.

Műszaki adatok:

  • A csomagtér magassága (5 üléses) (H4): 1180 mm
  • A csomagtér hossza a 2. üléssorig (csúsztatható) (L1): 1300-1450 mm
  • A csomagtér területe a 2. üléssor mögött: 1.69 m2
  • Csomagtér-kapacitás (hátsó ülés felső pereméig): 1121 l
  • Csomagtér-kapacitás (az 1. üléssor mögött, a 2. üléssor lehajtva és teljesen előre tolva): 2123 l
  • A csomagtérajtó szélessége és magassága: 1275 x 1096 mm
  • A tolóajtó-nyílás szélessége és magassága: 756 x 1092 mm
  • Hasznos teherbírás, ill. rakomány max.: 647–516 kg
  • Vontatható tömeg fékkel, 12%-os emelkedőn: 1000 kg
  • Vontatható tömeg fék nélkül: 750 kg
  • Megengedett össztömeg: 3000 kg
  • A jármű saját tömege2: 2353 kg
  • Fordulókör-átmérő: 11,09 m
Kommentek