Elvittük az új Volkswagen Golfot egy tesztkörre

WV Golf kiemelt

Komoly feladat utánaszámolni, hányadik generációs Golfnál tartunk, de a végeredmény bizony nyolc. Talán nincs is más modell, ami ennyi megújítást és sikert élt meg. És lehet, hogy történelem lesz a modell számára a Riderline magazin tesztje is. Ideje hát, hogy Legin István a nyolcadik generációs Golfot is befogja egy tesztfutamra!

Az eltérés az elődtől annyira nem szembetűnő, kicsit laposabb lett az eleje, nyújtottabbak a csodás fényű IQ Light, intelligens full LED lámpák. És lehet, pont ez a siker titka, hiszen soha nem volt a Golfnak akkora formai megújítása, amitől nem lehetne ráismerni. Jellegzetes kompakt egyterű kombis formájára, szögletes vonalaira még most, a nyolcadik változat és az eltelt 47 év után is azonnal ráismerni. A Golf az még most is Golf! Az első 1974-ben hódította meg az autósok szívét, és ahogy akkori kiscsikó koromban, úgy most felnőtt paciként is azonnal ráismerek, na az ott egy Golf!

VW Golf mozaik 2

Még ma is a hétköznapi sportosság, a középkategória egyik etalonja. Persze senki ne gondolja, hogy bármiben is lemaradt a Golf akár technikailag, akár használhatóságban, futóműben, kütyükben. Sőt, bizton állíthatjuk, hogy a kategória élmezőnyébe tartozik.

Istállónyi nagy tereket ne keressünk ebben a kategóriában, de ettől elöl és hátul is kényelmes, még az én 186 centis magasságomhoz, hosszú lábaimhoz képest is. Tágas a hely az egész utastérben, az ülések is jó tartásúak, az üléslap is elég hosszú, jó támaszt ad a lábnak. Semmi extra masszázs vagy deréktámaszos kihajthatóság, mégis telitalálat hosszú utazáskor is. A könyöklők jó helyen vannak. Egyedül a biztonsági öv csatja van alaposan eldugva, és kicsit kényelmetlen, hogy keresni kell becsatoláskor az ülés és a középkonzol közt elveszve, főleg az utasnak, aki még nem szokott hozzá.

VW Golf mozaik 1

A 25,4 centis (10 colos) kijelzőjű műszerfal is visszaköszön a régiekből. Elbűvölő a színes grafikája, és sok személyre szabható kijelzés közül állíthatunk. Megjeleníthető a fordulatszámmérővel és kilométer órával kombinálva a GPS térkép, a menetadatok, a multimédia információk stb. A műszeregységet elegáns, feketén csillogó konzol köti össze a központi 20,9 centis (8,25 colos) színes érintőképernyős kijelzővel. De hőőőőőő, álljunk meg egy szóra! Tekintetemmel körbefürkészve valami nagyon hiányzik. Bingó! Valaki meglovasította a kezelőgombokat. A letisztult formavilágban szinte minden bekerült a menürendszerbe. Íme a digitális jövő.

Részemről zavarónak tartom a napi számlálók nullázását, a légkondi, a menetdinamika programok beállítását, a rádió vagy a média kezelését több szintes menüben barangolás után lehet csak nagy örömmel felfedezni, beállítani. Mondjuk a kijelző alatti vízszintes hangerőszabályzó meghódította szívemet, és csak úgy játékból is sokat simogattam, mert finom az érintése, és nagyon csini a kijelzése. A német mérnökök bizonyára a sikerélmény fokozása érdekében bonyolították a kezelést, de azért ez menet közben nem annyira dicséretes. De ne essünk nagy túlzásokba, néhány fontos funkció érvényesülési lehetőséget kapott a kormánygombokon is.

VW Golf mozaik 3

És ha már itt tartunk, nézzük a kulcskérdést, a médiát. A zene bejátszás USB csatlakozóról és bluetooth-ról is történhet. Viszont utóbbi a tompa minőségével annyira irritálja dobhártyát, talán nem is érdemes kipróbálni. A rádió egész kellemesen hangzik. Érthetetlen az eltérés. És itt megragadva az alkalmat, komolyan meg kell fontolni egy opcióként igényelhető, a minőséget már a nevében is garantáló Harman Kardon rendszer megrendelését. Ott garantáltan nem csalódunk a hangminőségben!

Ha már a hiányoknál tartunk: nincs napszemüvegtartónk. Kaphatom az arcomba, miért is vagyok oly kötözködő ilyen apróságon. De amikor beragyognak az utastérbe a csillogó napsugarak, és villámgyorsan előkapod az ide -oda hányódástól behomályosodott, megkopott drága napszemüvegedet, máris érthető a zúgolódásom.

Van még tovább is, sajnos a tolatókamera is hiányzik, helyette a radar segít a hátrameneti akadályok észlelésében. Csak opcióként rendelhető kamera, pedig nem hétköznapi az összeg, amit a Golfért ki kell csengetnünk.

Az ajtók alapban csak a távirányítóval nyílnak, ami más típusoknál a kilincs érintésére, vagy a kilincsen elhelyezett kis gombbal történik. Itt elő kell vennünk a kulcsot, pedig az indításhoz nem kéne zsebünkből kihalászni, hiszen a motor bepöccintése teljesen automatikus, gombnyomásra. Pozitívum, az indítógomb a középkonzol elejére került, a váltókar elé, ami jelen esetben hihetetlenül jól kézreesik. Hiszen ha beröffen az 1500 cm3, 130 LE / 96 kW, illetve a dízel változat 150 lóerős / 110 kW-os motorja, máris ott a kezünk a váltónál. A hatsebességes manuális váltóval csak úgy repíti a viszonylag könnyű, 1240 kilós önsúlyú Golfot. Elég sportos a méreteihez képest, de aki valódi versenyparipára vágyik, annak jön majd az új GTI is!

VW Golf mozaik 4

Négy menetdinamikából válogathatunk, és mindegyikhez egyedi színbe öltözik a kijelző.

  • ECO üzemmód (sötétkék alapszín, természet, levélkék a képernyőn): közepesen magas karosszéria, lágyabb gázreakciók.
  • Comfort (világoskék alapszín és hangulatosan kanyargó országút): karosszéria a legmagasabb, a rugózás kellemes és komfortos, a gázpedál lágyabb.
  • Sport (versenypálya és a csikorgó gumiktól izzó vörös grafikai elemek): a karosszéria a legalacsonyabb, a rugózás keményebb, és a gázpedál is érzékenyebb, direktebb.
  • Individual (havas, zimankós táj sárga grafikai elemekkel): finomabb gáz, aktívabb kipörgésgátló.
VW Golf mozaik 5

És ha még szeretnénk a szemünket kápráztatni, a belső hangulatvilágítás is személyre szabható, alapban 10 színben, opcióként 32 színben állítható.

Fogyasztása a gyári értékben 5,8, a tesztfutamunkon tartottuk is ezt az értéket az ECO üzemmódban, de a SPORT módban élvezetes vezetésnél 7-7,4 liter is volt.

Összegezve

A GOLF megőrizte kiérdemelt hagyományait, de követi a kor elvárását mind technikában, mind kényelemben. Belseje elegáns és modern, talán a kezelése túlságosan is. Opcióként sok, a zsebünket terhelő gyári ketyeréből válogathatunk. Például rendelhető head up display, ami a szélvédőre kivetíti az információkat, hangvezérlés, plusz hangulatfény színek (össz: 32), minőségi hangrendszer, metálfény, esőérzékelős ablaktörlő, kulcs nélküli nyitás - zárás, panorámatető, sport futómű, sport ülések, tolatókamera, elektromos vonóhorog stb.

Az alap Golf Life 1.0 TSI OPF Benzines 1000 cm3 / 81kW (110 LE) kézi 6 fokozatú váltóval 7.803.430 Ft.

A tesztautónk egy Golf Style 1.5 TSI OPF 1500 cm3, 96 kW ( 130 LE ) volt, melynek ára 8.132.990 Ft.

Szöveg és fotó: Legin István

Kapcsolódó cikkek
Kommentek