Ford Kuga: a következő modellfrissítésnél már lovad is beülhet az anyósülésre

Ford Kuga og

A Ford Kuga 2008 óta örvendezteti a Ford SUV rajongóit. 2017-ben, a második generációs változat már átesett tesztvágtánkon. Akkor még kiscsikó volt a mostani változathoz képest. Szögletesebb, karakteres vonalaival, kisebb, családias belsővel, és egyedi horizontális kialakítású, kicsit futurisztikus műszerfalával belopta magát a szívembe. Mostanra már szinte rá sem ismerni a harmadik generációnál! Legin István tesztautónkkal az Alagi Versenyló Tréningközpontba látogatott el.

A Ford Kugát alaposan megpörgette a metamorfózis forgószele. Lekoptatta vonalainak szögletét és a bizonyára a centrifugális erő volt, ami a karosszériába kapaszkodva kitágította tereit. Nagyságrenddel tágasabb lett az utastér, és ha így halad, a következő frissítésnél már lovacskád is beülhet az anyósülésre. Naná, hogy előnye van a tágasságnak, a nagy helykialakítás remek lehetőséget adott a variálható utastérre. A hátsó ülések előre-hátra külön is mozgathatók. Az első pozícióban szűkül kissé a lábtér, de nyerünk + 67 litert az amúgy is bőséges 612 literes, láblengetésre is nyíló csomagtartónak. A hátsó pozícióban meg kényelmesen nagy a hely a hátul utazóknak.

Ford Kuga 88

Van, aki szereti a tágas nagy tereket, de bevallom csendben, engem a régi változat kívül-belül sarkos dizájnja jobban megérintett. „De a Kuga itt alattad a legmodernebb szuper felszereltségű gépezet, így aztán nem érdekel senkit a te kis autós szerelmed nyihogása” - mondanák barátaim. És megint igazuk van. Szerencsére a szépség és a szeretet szubjektív, így aztán személyes érzelmeim cseppet sem csorbítanak a 2020-as Kuga értékein. Hiszen a Kuga a nagy átalakulás mellett is tartja értékét, népszerűségét, és egy jól felszerelt tetszetős minőségi SUV-ot kapunk a pénzünkért. Pláne a Ford fanatikusok apró kedvenceivel, mint a kihajló ajtó élvédők, az automata önzáró kupak a tankolónyílásnál, az fűthető mikroszálas első szélvédő, és a nagyon is praktikus vetítős kijelző a műszerfal tetején.

Ford Kuga 39

Egy átlátszó plexire vetítve néhány fontos információt tol a látóterünkbe: sebesség kijelzést, a sávtartó rendszer működését, váltó fokozati kijelzőt, a táblafelismerő adatait. A kütyükedvelők elolvadós nagy slágere lehet, hiszen egy precíziós csúszó fedélrendszerbe csukódik minden leálláskor, majd indításkor onnan nyílik ki. Természetesen ha netán zavar valakit, kikapcsolható.

Ford Kuga 69

És majd elfelejtettem a lószállító utánfutóhoz tartozó kedvenc játékszeremet, az elektromos, gombnyomásra behúzható vonóhorgot! Ha nem használod, mint a verseny után kifáradt paripa, feltűnés nélkül belapul pihenni az alváz hátsó felébe. Amint szükség van rá, a csomagtartóban egy gombnyomással jelezhetsz neki, és a szunnyadásból azonnal felébredve finom elektromos zajjal csalogathatod elő a teljes értékű, 2100 kiló teherbírású vonóhorgot.

A Kuga külsején és belső berendezésén is feltűnik a hasonlóság, hisz a Puma nagy testvére. Miért is ne, ami jó a Pumában, az beválik a Kugában is. Műszerfala és belső minősége, felszereltsége ugyan az a jó minőség. A bőrözött részek, a műanyagok itt is finom tapintásúak. A kormány és az ülés egyedi igényekre állítható. A műszerfal és a középső 8 colos kijelző is azonnal ismerős. Rengeteg a szolgáltatás, FordPass Connect, amivel a mobiltelefonodról vezérelheted az ajtónyitást, a motor indítást, a fűtést is. Tehát ha átfagytál télen egy hosszú tereplovaglás után, már előmelegített kocsiba ülhetsz be. Segít az autódat megtalálni, ha például a Kincsem Parkban elfelejtetted, hova álltál. Kapcsolódik a világhoz a 10 eszköz kiszolgálására is képes 4G sebességű LTE Wi-Fi-vel.

De térjünk át a vezetési élményre! Tesztautónk auto Start-Stop rendszerrel és hatsebességes manuál váltóval rendelkezik. Öt különböző vezetési módban hajszolhatod a motorban rejlő pacikat: normál, sportos, nedves/csúszós, terep, vagy a maximális üzemanyag-hatékonyságot biztosító Eco üzemmód. A rendszer a legfontosabb információkat a 12,3 hüvelykes digitális műszerfalon is megjeleníti, ahol minden üzemmód egyéni színsémát kapott. Menüje azonban sajnos nem magyar nyelvű.

Adaptív tempomat, parkolást segítő automatika, táblafelismerő rendszer, az adaptív LED fényszórók egy spéci kamerarendszerrel figyelik az utat és állítják a fényt, hogy ne vakítsd el szemben poroszkáló lovas barátaidat. Holttér figyelő rendszer, visszagurulásgátló, elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), vezeték nélküli telefontöltés, a lovas utánfutóra tolatást segítő kamerarendszer kétféle látószöggel, ülésfűtés, és keréknyomásfigyelő egyesíti a biztonságot és kimaxolja a vezetési élményt. Sávtartó rendszere valahogy nem annyira kifinomult, mint a Pumáé volt. Nem tartja középen az autót, inkább a terelővonal érintésénél avatkozik be, így a sávtartó rendszert inkább csak figyelmeztetőként könyveld el.

Ford Kuga 54

A hangrendszerben szerencsére itt is a B&O (Bang Olufsen) berendezései, torzításmentes csodás tiszta hangzással rezgetik a levegőt. Amint azt már a Pumánál is említettük, a gyár a típushoz hangolva a Kugában is kitűnő hangzást és akusztikát szolgáltat, 10 hangszóróból 574 watt összteljesítménnyel. Rádió, USB, és a telefonodat ráhangolva bluetooth-os zene lejátszást is tud.

A muzsika élvezeti a komforthoz hozzá tartozik a menetzaj tompítása is. A Kuga igen csendes, szinte hangtalanul suhan. Menetdinamikáját egy EcoBlu Hibrid, 1995 cm3-es, 110 kW os vagyis 147 lovacska erejével megpakolt dízelmotor adja. Rögtön fel is kaptam a fejem, nocsak, nocsak, a hibrideket dízellel összeboronálni? De a Mild Hybrid, az úgynevezett lágy hibrid rendszer jól kombinálható a dízellel is. Némi kitérő: a Mild Hybrid nem képes önálló elektromos hajtásra. Jaaa, ha nem tudják az elektromos lovaink megforgatni a kerekeinket, akkor mire is jó egy ilyen technikai csoda, kérdezhetnéd. Hát kérem szépen, jóval egyszerűbb, mint a többi hibrid. Egy kombinált 48 voltos generátor-villanymotorból, egy kis teljesítményű lítium akkumulátorból, és némi megerősített ékszíjhajtásból, no meg elektronikából áll. Megtakarít csekélyke üzemanyagot, és károsanyag kibocsájtást. Egy kombinált villanymotor-generátor a lelke, ez adja a rásegítő hajtást a motornak megerősített ékszíjhajtáson keresztül. Megállás előtt a Start-Stop rendszer automatikusan lekapcsolja a motort, és kuplung nyomására a villanymotor-generátor gyorsan, rezzenésmentesen indít. Fékezéskor nem csak töltést biztosít, hanem a motorféket is jelentősen erősítve csökkenti a fékbetétek kopását. Így aztán a szálló por egy részét lefaragja, ezzel is megkíméli környezetünket. Gyorsításkor is jól jön némi plusz elektromos energia a plusz lovak erejét rápakolva a viszonylag kis méretű lítium akkumulátorokból. A működéséből szinte semmit nem venni észre, teljesen automatikus, és teljes szinkronban van a motorral. Üzemanyag megtakarítsa kb. 10 százalék. Bár a gyári értékek ennél varázslatosabb számokat publikálnak, 5-5,2 liter körüli értékre, ez inkább csak sci-fi. Ha tojást helyeztem a lábam alá, és cammogva, a környezetemben ideges, stresszes autósok dudaszójára vánszorogtam, akkor sem sikerült 6,3 liter alá vinni a fogyasztást. Persze ne is akarjunk telhetetlenek lenni, egy ilyen méretes, kényelmes nagy autótól ez se rossz!

Ford Kuga 82

Összegezve: A Ford Kuga tágas családi autó, minőségi kidolgozással, és felsorolni is nehéz, a sok modern, prémium szintű extrát, amit már az alapáras modell is tartalmaz. Tolató kamerájával, becsukható vonóhoroggal jól szolgálatot tehet minden lovasnak. A Ford Kuga 7.999.000 Ft-tól vásárolható meg.

A Ford Kugát az Alagi Tréningközpontban fotóztuk:

Szöveg és fotó: Legin István

Kommentek