Utánuk a hurrikán: megérkeztek Amerikába a magyar lovak
Több nap és több ezer kilométer utazás után épségben és egészségesen megérkeztek a magyar ugrólovak a Lovas Világjátékok helyszínére, az észak-karolinai Tryonba. A magyar lovak utazását a Horse Trans Cargo és az Inter Horse Truck támogatta.
A Lovas Világjátékokon Horváth Balázs és Zordon (magyar sportló fajtájú fedezőmén), Krucsó Szabolcs és Chacco Blue II (oldenburgi fajtájú, az MSLT által elfogadott fedezőmén), valamint ifj. Szabó Gábor és Timpex Bölcsész képviselik majd a magyar színeket.
Négylábú sportolóink szeptember 9-én, vasárnap lószállító kamionnal indultak neki a nagy útnak. Utazásuk részleteiről Lengyel Róbertet, a Horse Trans Cargo vezetőjét kérdeztük.
A Horse Trans Cargo lószállító kamionja szeptember 9-én először Timpex Bölcsészért érkezett meg Nyíregyházára, majd Baracska felé vette az irányt.
Itt Bölcsész kapott egy kétórás pihenőt, majd Zordonnal és Chacco Blue II-vel kiegészülve folytatta útját a csapat.
A lovak körülbelül 7-8 órányi utazás után a németországi Straubingban, Szász Sándor istállójában kaptak egy hosszabb, 13 órás pihenőt kényelmes, tágas bokszokban, majd Szász Sándor egy kicsit át is mozgatta őket. Innen már Belgium, egy, a repülőtérhez közeli sportistálló volt a következő úticél. Bár a kamion éjszaka belekeveredett egy nagy dugóba, ahol 3,5 órát araszoltak, az utazás többi része szerencsére eseménymentesen zajlott. Az istállóba érkezve a lovak, lóápolójuk, szolgálati járművük, és a sofőrök egyaránt megpihenhettek egy kicsit a repülőgép másnapi indulásáig.
Chacco Blue II, Timpex Bölcsész és Zordon ugyanis természetesen a repülőtérre is a Horse Trans Cargo lószállítóján utazott. Sőt, a hazatérésükkor is várni fog rájuk a kék-szürke autó, amin egyenesen Barcelona felé veszik az irányt, hogy a Nemzetek Díja sorozat döntőjében képviseljék majd a magyar színeket. De ne szaladjunk ennyire előre.
A lovakat utazásuk során két sofőr és egy lóápoló kísérte. Ez rendkívüli alkalom – tudtuk meg Lengyel Róberttől, ugyanis ezeken a lószállító kamionokon alapvetően csak két személy, a két sofőr utazhat.
Az nem kérdés, hogy négylábú sportolóink maximális biztonságban és kényelemben tették meg a Belgiumig tartó utat, hiszen a Horse Trans Cargo minden lószállítója gumis padozattal, ventillátorral, tető- és oldalablakokkal gondoskodik a lovak kényelméről. A hőmérséklet szabályozható, a sofőrök pedig menet közben folyamatosan több kamerán keresztül is figyelhetik négylábú utasaikat. Minden olyan biztonsági és kényelmi funkció benne van ezekben az autókban, amit a mai technika lehetővé tesz, például radaros követő tempomattal is rendelkeznek.
A Világjátékokon résztvevő több mint 500 ló légi szállítását az ezen a szakterületen a világelső Peden Bloodstock szervezi az Emirates repülőgépeivel. Ez a hatalmas feladat azonban még ennek az igen tapasztalt cégnek is feladta a leckét, tudtuk meg Lengyel Róberttől. A Horse Trans Cargo egyik kisebb gépkocsija ugyanis néhány nappal a magyar patások indulása előtt vitt ki egy osztrák díjlovat a belgiumi Liège repülőterére. A sokat tapasztalt sofőr arról számolt be, hogy még soha nem látott ott ennyi autót és lovat a reptéren korábban.
Chacco Blue II, Timpex Bölcsész és Zordon a közelgő hurrikánt megelőzve szerencsésen megérkeztek az észak-karolinai Greenville-Spartanburg Nemzetközi Repülőtérre, ahol ismét lószállító kamionra szálltak, hogy megtegyék a Tryon International Equestrian Centerhez vezető, körülbelül 80 kilométeres utat.
A magyar lovak utazását a Horse Trans Cargo és az Inter Horse Truck támogatta.
Kovács Csaba, az Inter Horse Truck ügyvezetője – aki maga is díjugrató versenyző – elmondta, hogy körülbelül négy éve támogatják a magyar díjugrató válogatottat. „Ezek a lovasok – Horváth Balázs, Hugyecz Mariann, Krucsó Szabolcs, ifj. Szabó Gábor – megállják a helyüket a világ élvonalában, ezért döntöttünk a támogatásuk mellett a Horse Trans Cargoval.”
Kommentek