Mindhárom lovas próbát kiállta a Suzuki S-CROSS
Három a magyar igazság, mondta Lovas Matyi. Persze tudom, Lúdas volt, de a harmadik akciójában egy lovász fiú segített, így aztán tiszteletbeli lovassá fogadtuk Matyit!
Szóval a mesebeli harmadik próbatétel helyett a mi nagyon is valóságos harmadik akciónkra újból megérkezett az új Suzuki S-CROSS. Volt már automata váltónk, volt már panoráma napfénytetőnk, de mivel a változatosság még a kis eltérésekben is gyönyörködtet, így most manuális váltóval kaptuk meg a Suzukit.
Be kell vallanom, el vagyunk kényeztetve. Ugyanannál a típusnál is válogathatunk, hogyan szeretnénk autózni: egy automata váltó kényelmével, vagy a váltás bűvöletében egy manuális váltó izgalmával. Mindegyiknek megvan a maga előnye. De a váltó csak a vezetési élménybe szól bele, a kényelem, a tágasság, a jó használhatóság mit sem változik. A Suzuki Allgrip rendszere az automata és a manuális váltónál is négy üzemódban kényezteti haladási dinamikánkat.
Az S-CROSS kívül és belül is teljesen megújult. Gyakorlatilag egy markáns, dinamikus gépezetet kaptunk trendi, divatos SUV külsővel. A LED lámpák elöl, a hűtőmaszk mintáival igazán látványossá teszik. Hátsó lámpái beolvadnak a hátsó ajtó formájába, vonalaiba, és jobban illenek a divat megkövetelte formavilágba.
Bár a méretei megegyeznek az SX4 S-Cross-szal, a tér az S-CROSSban tágasabbnak tűnik, kényelmesebbek az ülések. Valódi, kényelmes, tágas családi autóvá alakult. A kirándulások, kalandok kiszolgálására az összkerékhajtás is szolgálatunkra áll, nehogy ott rekedjünk egy offroad alkalmával.
Az új multimédiás audiórendszer a gyári audiókhoz képest is nagyon jól szól. Digitális rendszere sok szolgáltatást kínál, hangfelismerés és kézhasználat nélküli Bluetooth hívást. Az alapfelszereltségben megtalálható a rádió, az USB-ről működő zene- és filmlejátszás, valamint az iPodon és bluetooth-on keresztüli zenehallgatás lehetősége. A kijelzőn folyamatosan megjelennek a menetinformációk, az üzemanyagfelhasználás, hatótáv, hibrid energiaáramlás adatai, valamint a hátsó, és a 360°-os kamera képe is, ami a lószállító utánfutóra való rátolatáskór hihetetlen nagy segítség. A GL és GL+ felszereltség alaptartozéka a 7 colos WVGA-kijelző, míg a GLX felszereltségi szinten 9 colos HD-kijelző, valamint fedélzeti navigációs rendszer található az autóban, ami még a hangfelismerést is támogatja.
A menetbiztonság is elsődleges a Suzukinál, így aztán a legmodernebb rendszerek segítik biztonságos gurulásunkat. A kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS) menet közben egy egylencsés kamera és egy lézerérzékelő segítségével észleli az ütközés veszélyét az autó előtt. Ütközésveszély esetén a helyzettől függően a DSBS figyelmezteti a vezetőt, vagy automata fékezést hajt végre. A hatsebességes automata váltóval szerelt S-CROSS adaptív tempomatja Stop & Go funkcióval is rendelkezik, amely gyorsít és fékez a vezető helyett az elöl haladó járműtől való biztonságos távolság fenntartása érdekében, de szükség esetén akár teljesen meg is állítja az autót, majd két másodpercen belül ismét elindítja, ha az elöl haladó jármű is mozogni kezd. Kézi sebességváltók esetében Stop & Go nélküli adaptív tempomat érhető el. Nagy segítség a sávelhagyás figyelmeztetés, ami 60 km/h feletti sebességnél kapcsol be. Az egylencsés kamera észleli az autó két oldalán a fehér sávfelfestést és ha úgy érzékeli, hogy az autó elhagyja a sávot, amelyben éppen halad, hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt és a DSBS automatikusan segíti a vezetőt a sávba való visszatérésben az elektromos szervokormány vezérlésével. Ha a holttérfigyelő rendszer (BSM) a holttérben járművet észlel, gyors villogásba kezd, miközben figyelmeztető hangjelzést ad a sávváltás biztonságosabbá tétele érdekében. Érzékeli a holttérben található vagy ahhoz közelítő járműveket a jármű mindkét oldalán. Suzuki S-CROSSunk a KRESZ-t is ismeri, de a forgalmi jelzéseket mindenképpen: táblafelismerő rendszere egy kamera segítségével figyelemmel kíséri a közúti forgalmi jelzéseket, beleértve a sebességkorlátozásra vonatkozó, előzni tilos, behajtani tilos, valamint kiegészítő táblákat. Érzékelésükkor a rendszer megjeleníti az adott jelzést a multifunkcionális kijelzőn, emlékeztetve a vezetőt, hogy az autó épp milyen tábla mellett haladt el. Maximum három jelzés egyidejű megjelenítésére van lehetőség. A hegymeneti indulássegítő megkönnyíti az emelkedőn való elindulást azáltal, hogy megakadályozza az autó hátrafelé gurulását, amíg a vezető a fékpedálról a gázpedálra vált.
Összegezve:
A Suzuki S-CROSS nem csak küllemében és belső kényelmében, de a digitális vezetést segítő biztonsági rendszerekben is megújult, így még kellemesebb vezetési élményt és még biztonságosabb utazást kínál a család minden tagjának. Mindhárom tesztünk során egy igazán kellemes, mutatós családi autót ismerhettünk meg!
Kommentek