Suzuki S-CROSS - visszavágysz a vezetőülésbe

Suzuki Scrosss og3

Most pont úgy vagyunk, mint a gyermek a vásárban, amikor felültetik a pónira, és megy körbe-körbe: boldog, fülig ér a szája és az ötödik kör után már garantált, hogy ki sem lehet robbantani a nyeregből. Mi is legyen? Akkor jön a fagyis trükk, a csoki ígérete, hogy a helyzet megoldódjon, és ne kelljen ott éjszakázni, vagy rögvest a póni társaságában hazamenni. Mi is így jártunk a Suzukival, amikor másodszorra is beülünk az új S-CROSS nyergébe.

Mivel ez egy nagy családi autó, hát ismét bepakoltam a családot, aztán indulás! Csak megyünk, fülig ér a szánk, és irány kaland, a csavargás, kis terepezés, a strand. Pihenő megállás. Jönne a fagyis trükk, na kiszállás. De most ez nem jön be, a gyerkőcök mozdulni sem akarnak! Nem is csoda, hiszen már elsőre is meghódította a szívüket az új Suzuki.

Kellemes a belső, a kényelmes, családbarát érzést még fokozták is egy panorámatetővel. Apa persze hozhatja a fagyit, amíg a lurkók hallgatják a zenét, és nézik a bárányfelhőket a hatalmas panorámatetőn át. Na ennyit a mozgásról – és még egy póni sincs a közelben…

Kétségtelen, a gyári audió rendhagyó módon elég jól szól. Nem torzít, és nagyobb hangerőn is elég tiszta. Végre! A panorámatető meg engem is elvarázsol, úgyhogy elindultam a fagyikért.

S Scross202206 33

Az új S-CROSS nem csak külsejével dobogtatja a szívünket, a teljesen új és trendi formavilágával, a full ledes lámpáival, a műszerfal új grafikájával, de a kellemesen szolid belső berendezésével, a sok pakolórekeszével is meghódította az egész családot. Ráadásul most új színben is ragyogott. Becsapós, mert a napsütésben királykéken csillogó metálfény árnyékban egészen feketének tűnik, normál fényviszonyoknál pedig szépen érvényesül a gyári indigókék.

S Scross202206 7

Az 1373 köbcentis, 130 lóerős, 235 Nm nyomatékos BoosterJet motor lóerejét egy turbó feltöltő és elektromos rásegítés is támogatja. Mind két rásegítés igen hatékony, mint azt az elég méretes S-CROSS igencsak takarékos 6,5-7,4 literes fogyasztása is mutatja. A Suzuki lágy hibrid rendszere a meghajtásban és a gyorsításban segíti a vágtánkat. Csak rásegít, önálló elektromos hajtásra nem képes. Egy integrált indítógenerátorból (ISG), egy nyeregtáska nagyságú 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, és egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amit az akkumulátor tárol, meghajtáskor meg elektromos motorként két funkciójával, nyomatéknöveléssel és nyomatékkiegyenlítéssel rásegít a benzinmotornak. Ezáltal a töltött akkumulátor plusz energiát ad, így csökkentve a károsanyag kibocsájtást és az üzemanyagfogyasztást, teljesítve az euro 6-os környezetvédelmi besorolást. Az automata váltó hat fokozaton keresztül adja át a teljesítményt. Jól eltalált áttételei mint egy pegazust, úgy repítik a méreteihez képest viszonylag könnyű, 1330 kilós Suzukit. Négy menetüzemmód közül választhatunk:

  • Az Auto üzemmód alacsony fogyasztást biztosít átlagos útviszonyok közt. A rendszer csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha csúszást érzékel.
  • Sport üzemmód: élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, mivel nagyobb nyomaték jut a hátsó kerekekre. A gázpedál/nyomaték-karakterisztika optimalizálásával a motor élénkebben reagál a gázadásra.
  • Snow üzemmód: optimális beállítás a havas, poros és csúszós utakra: nagyobb tapadást biztosít, amikor ilyen út felületeken gyorsítasz.
  • Lock üzemmód: kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából azáltal, hogy a rendszer maximális nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre. Használatakor 60 km/órás sebességnél az S-CROSS automatikusan átkapcsol Snow üzemmódba.
S Scross202206 31

Összegezve az új S-CROSS igen csinos és mutatós lett, nem mellesleg kényelmes, és a családnak is nagy a hely. A négy menetüzemmód pedig garantálja, hogy akármerre is visz az út, mindenkinek kellemes kalandban lesz része.

Kapcsolódó cikk
Kommentek