Suzuki S-CROSS - visszavágysz a vezetőülésbe

Most pont úgy vagyunk, mint a gyermek a vásárban, amikor felültetik a pónira, és megy körbe-körbe: boldog, fülig ér a szája és az ötödik kör után már garantált, hogy ki sem lehet robbantani a nyeregből. Mi is legyen? Akkor jön a fagyis trükk, a csoki ígérete, hogy a helyzet megoldódjon, és ne kelljen ott éjszakázni, vagy rögvest a póni társaságában hazamenni. Mi is így jártunk a Suzukival, amikor másodszorra is beülünk az új S-CROSS nyergébe.
Mivel ez egy nagy családi autó, hát ismét bepakoltam a családot, aztán indulás! Csak megyünk, fülig ér a szánk, és irány kaland, a csavargás, kis terepezés, a strand. Pihenő megállás. Jönne a fagyis trükk, na kiszállás. De most ez nem jön be, a gyerkőcök mozdulni sem akarnak! Nem is csoda, hiszen már elsőre is meghódította a szívüket az új Suzuki.
Kellemes a belső, a kényelmes, családbarát érzést még fokozták is egy panorámatetővel. Apa persze hozhatja a fagyit, amíg a lurkók hallgatják a zenét, és nézik a bárányfelhőket a hatalmas panorámatetőn át. Na ennyit a mozgásról – és még egy póni sincs a közelben…
Kétségtelen, a gyári audió rendhagyó módon elég jól szól. Nem torzít, és nagyobb hangerőn is elég tiszta. Végre! A panorámatető meg engem is elvarázsol, úgyhogy elindultam a fagyikért.

Az új S-CROSS nem csak külsejével dobogtatja a szívünket, a teljesen új és trendi formavilágával, a full ledes lámpáival, a műszerfal új grafikájával, de a kellemesen szolid belső berendezésével, a sok pakolórekeszével is meghódította az egész családot. Ráadásul most új színben is ragyogott. Becsapós, mert a napsütésben királykéken csillogó metálfény árnyékban egészen feketének tűnik, normál fényviszonyoknál pedig szépen érvényesül a gyári indigókék.

Az 1373 köbcentis, 130 lóerős, 235 Nm nyomatékos BoosterJet motor lóerejét egy turbó feltöltő és elektromos rásegítés is támogatja. Mind két rásegítés igen hatékony, mint azt az elég méretes S-CROSS igencsak takarékos 6,5-7,4 literes fogyasztása is mutatja. A Suzuki lágy hibrid rendszere a meghajtásban és a gyorsításban segíti a vágtánkat. Csak rásegít, önálló elektromos hajtásra nem képes. Egy integrált indítógenerátorból (ISG), egy nyeregtáska nagyságú 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, és egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, amit az akkumulátor tárol, meghajtáskor meg elektromos motorként két funkciójával, nyomatéknöveléssel és nyomatékkiegyenlítéssel rásegít a benzinmotornak. Ezáltal a töltött akkumulátor plusz energiát ad, így csökkentve a károsanyag kibocsájtást és az üzemanyagfogyasztást, teljesítve az euro 6-os környezetvédelmi besorolást. Az automata váltó hat fokozaton keresztül adja át a teljesítményt. Jól eltalált áttételei mint egy pegazust, úgy repítik a méreteihez képest viszonylag könnyű, 1330 kilós Suzukit. Négy menetüzemmód közül választhatunk:
- Az Auto üzemmód alacsony fogyasztást biztosít átlagos útviszonyok közt. A rendszer csak akkor kapcsol összkerékhajtásra, ha csúszást érzékel.
- Sport üzemmód: élvezetesebb teljesítményt nyújt a kanyarokban, mivel nagyobb nyomaték jut a hátsó kerekekre. A gázpedál/nyomaték-karakterisztika optimalizálásával a motor élénkebben reagál a gázadásra.
- Snow üzemmód: optimális beállítás a havas, poros és csúszós utakra: nagyobb tapadást biztosít, amikor ilyen út felületeken gyorsítasz.
- Lock üzemmód: kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából azáltal, hogy a rendszer maximális nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre. Használatakor 60 km/órás sebességnél az S-CROSS automatikusan átkapcsol Snow üzemmódba.

Összegezve az új S-CROSS igen csinos és mutatós lett, nem mellesleg kényelmes, és a családnak is nagy a hely. A négy menetüzemmód pedig garantálja, hogy akármerre is visz az út, mindenkinek kellemes kalandban lesz része.
Kommentek