Különleges lovastáborok a Magyar Lovasterápia Szövetségnél

Lovasterapia 201908 og

A Magyar Lovasterápia Szövetség idén nyáron öt különleges tematika köré szerveződő lovastáborral várta a lovasterápiás foglalkozásra járó gyerekeket Fóton, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Lovasterápiás Központjában.

A MOL Gyermekgyógyító Program által támogatott táborokban öt hét alatt összesen 71 gyermek vett részt. A 4 és 18 év közötti táborozók között volt tanulásban és értelmileg akadályozott, autizmussal élő, hiperaktív, szorongó, hallássérült, látássérült, mozgássérült, halmozottan sérült, valamint pszichés problémákkal küzdő gyermek is.

Az első tábor június 17-21. között került megrendezésre látássérült gyerekek számára "Cirkuszvarázs" mottóval. A lovasfoglalkozások között szerepelt "lóidomítás", zsonglőrködés lóháton, lovasakrobatika, bohócszámok lóval stb. A légtornát, kötéltáncot és egyéb egyensúlyozó játékokat, erőművészetet, bűvészkedést pedig ló nélkül gyakorolták a résztvevők. Az utolsó napon a gyerekek egy cirkuszi előadást mutattak be.

A második, „Bátorság táborra” július első napjaiban a magatartásproblémás, szorongó, érzelmi és indulati zavarokkal küzdő gyermekeket várták. A táborban a gyerekeknek számos kalandos próbatételt kellett teljesíteniük lóval és ló nélkül.

Lovasterapia 201908 5

A harmadik, „Ismerd meg a környezetedet” mottóval meghirdetett programra pszichés zavarokkal küzdő kamaszok érkeztek Fótra, július 8-12. között. A tábor ideje alatt a résztvevők kifejezetten az őket körülvevő környezetet, a növény- és állatvilágot ismerhették meg.

A negyedik tábor tanulásban és értelmileg akadályozott gyermekeknek szólt július közepén „Lóháton az iskolába” címmel. A tábor legfőbb célja az volt, hogy komplex módon segítse, támogassa a lovasterápiára járó gyermekeket az iskolára való felkészülésben. Ezért célirányosan a tanuláshoz, iskolai élethez szükséges képességeket fejlesztették kiemelten a lovaglás és a lóval való tevékenységeken keresztül. Fontos szerepet kapott a tanuláshoz szükséges képességeken túl a motoros funkciók játékos fejlesztése is.

A július végén megrendezett utolsó „Mese, mese mátka” című turnusban óvodás és kisiskolás korú, tanulásban és értelmileg akadályozott, autizmussal élő, érzékszervi fogyatékos és mozgássérült gyermekek vettek részt. A gyerekek a hét folyamán minden nap egy-egy Mátyás királyhoz kapcsolódó mesét dolgoztak fel különböző módokon: lovas helyzetekben, rajzos-grafikus, dramatizált formában, de volt önálló mesealkotás is. A szervezők választásában fontos szerepet játszott, hogy Mátyás mindig igazságos, humoros és találékony, és hogy számos vele kapcsolatos mesében megjelenik szereplőként a ló figurája is. A tábor utolsó napján a szülőket színházi előadásra invitálták, ahol a gyerekek díszletekkel, jelmezekkel együtt bemutatták a héten feldogozott lovas meséket.

Forrás és fotó: Magyar Lovasterápia Szövetség

Kapcsolódó cikkek
Kommentek