Hyundai i10: amikor a pónival beállsz a startgépbe a galoppon

Hyundai og

Nem csak a méret számít! Rövidke póni sorozatunkra felnyergeltük a Hyundai legkisebbjét, az i10 megújult harmadik generációs mutatós kis gépezetét. A Hyundai i10 2007 óta vágtázik az utakon, és nem is akar más lenni, mint ami: egy kellemes és kényelmes kisautó, dinamikus vagány kinézettel, kis fogyasztással, kis parkolóhely igénnyel. De a csoda itt is megtörténik…

Amikor beülünk, húúúúúú..., ez nagyobb mint kívülről! A sarkaihoz kihelyezett futóművek és az egyterű kialakításnak köszönhetően még 4 személynél is elég jól pakolható csomagtartót (256 liter) kapunk, amit Bonca kutyusom azonnal le is tesztelt. Ha a hátsó üléseket is ledöntjük, a már 1050 literesre bővült csomagtartóba egy fél szalmabálát be is pakolhatunk. Alacsonyabb tetővonalat és szélesebb a karosszériát hozott magával a frissítés, 3670 mm hosszú, és 1680 mm széles kis autónk.

Hyundai galeria 19
Bonca kutya teszteli a csomagtartót

Nagy légbeömlőkkel, karcsú oldalvonalakkal, és a küszöb sportos kialakításával dinamikus és fiatalos hangsúlyt adtak a tervezők a kis Hyundainak. Ezt a színkombinációkkal is igyekeztek fokozni: tízféle alap és kétféle tető színnel összesen 22 variánsban kápráztathatja szemünket.

Hyundaiszinek

Világításrendszere mint a nagyoknál, LED és projektoros variációval is ellátott. Nappali menetfénye hangsúlyos kör alakú keretet kapott, belül hatszögletű méhsejt osztással, és karcsú projektoros lámpákkal illesztve a vonalaiba.

Hyundai galeria 27

Ne habozzunk, pattanjunk be, és lássuk mit rejt abban a nagy belső terében! Bár hagyományos a műszerfal és a légbeömlők kialakítása, de otthonos, tágas teret kapunk. Kényelmesen minden kézre áll, az ajtókárpitokon is jó az elosztás, és sok a pakolórekesz, akárcsak a középkonzolon. Nagyon szeretem, amikor a műszerfal és a központi kijelző egy panelon van kialakítva, így tágasabbnak tűnik a tér is. A légkondi manuális, hagyományos gombokat kapott, ami kifejezetten biztonságos, hiszen könnyen kitapinthatók, és nem vonja el a figyelmünket a vezetéstől.

A kárpit háromdimenziós méhsejt mintázatain elsőre mindenkinek megakadt a tekintete, minden oldalról legeltethetjük rajta szemünket, és élvezhetjük a kellemesen sportos hangulatát, szolid eleganciáját. Ugyanezt a hangulatot tükrözi a kilométeróra és a fordulatszámmérő hátlapjának karbonszálas mintázata is. Köztük egy 3,5" LCD kijelző kapott helyet, amiről minden menetinfót leolvashatunk: pillanatnyi fogyasztás, hátralévő üzemanyag, hőmérséklet, napi számlálók. Az autó ikonja mutatja nekünk az ajtók állapotát is.

Mozaik2

A hideg téli időben kellemesen fűthető kormánykeréken is rengeteg a kezelőgomb. A nagyokat is meghazudtoló 8 colos érintőképernyős középső kijelzőn az Apple Car Play és az Android Auto funkciókkal kezelhetjük okostelefonunk hívását, blutusz zenéit, a navigációt, a beállításokat és az audió rendszert, aminek kicsit dobozos hangzását szokni kell.

Ülései is kényelmesek, és fűthetők. Elegendő az ülőfelület, a jó oldaltartásnak köszönhetően a kanyarokban sem csúszkálunk.

Mozaik1

Kétféle motorkínálatból választhatunk, az 1 literes háromhengeres erőforrás 67 pacit és 96 Nm nyomatékot ad nekünk a száguldozáshoz. A tesztünkre is kapott 1,2 literes, négy hengeres motor 84 pacival és 118 Nm nyomatékkal repíti a 934 kiló önsúlyú I10-est. Mindkét motornál alapfelszereltség a start-stop (Idle Stop and Go, ISG) rendszer, és mindkettőhöz kétféle, 5 fokozatú automata (robotizált kézi váltó AMT), vagy 5 fokozatú kézi sebességváltó is választható. Fogyasztása nagyon függ a szolidabb vagy dinamikusabb vágtánktól. Ha odacsapunk a lovak közé, 6 liter is lehet, de ha finoman poroszkálunk, 5,1 literre is lemehet az üzemanyag szürcsölése.

Hyundai galeria 25

Futóműve kicsit feszesre hangolt, de a kisebb kátyúkat finoman elnyeli, és kellemes direkt vezetési élményt nyújt a kanyarokban és egyenesben is stabil. Elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros rendszerű.

Nem maradnak el a kényelmi, és biztonsági felszerelések sem. A Hyundai SmartSense kategóriája egyik legteljesebb aktív biztonsági rendszerét kínálja. Új multifunkciós kamerája öt funkciót szolgál ki: távolsági fényszóró asszisztens (HBA), ráfutást megelőző figyelmeztető (FCA), éberségre figyelmeztető rendszer (DAA), aktív sávtartó rendszer (LKA), intelligens sebességkorlátozás figyelmeztető (ISLW). Tolatókamerája segítene a lószállítóra rátolatásra, ha az i10 megugraná a vontatási kritériumokat. De mivel a kis Hyundai a második szaladgálós autónk, így csak a hagyományos könnyű utánfutókra tolathatunk rá, de abban is nagy segítség!

DSCN9907

Összegezve:

A kisautók egyre fogyó szegmensében a Hyundai egy nagyon kellemes és külső méreteihez képest négy személynek is kényelmes, tágas kisautó. Sportos megjelenése, nagy színkínálata és kis fogyasztása igazán szerethetővé teszi. Ára 3.599.000 forinttól 4.699.000 forintig terjed, motorválasztéktól és komfortfokozattól függően. És ami nem elhanyagolható, a Hyundai garantálja autónk minőségét, és 5 év kilométerkorlátozás nélküli garanciát kapunk biztosítékként!

Kapcsolódó cikkek
Kommentek