Toyota Proace City: bírja a munkát, mint az igásló

Toyota autoteszt og

Jól jönne egy igazán strapabíró „mindenes” autó akár otthonra, akár a lovardába? Ismerkedj meg a Toyota Proace City-vel! Figyelem! Különlegesen frissítő és hűsítő tartalom következik Legin Istvántól, különösen, ha végiglapozod a képgalériát is:

Készülődünk az autóvásárlásra. Számítógép bekapcsol, "drágám féktelen csendet!", cica nem nyávog, kutya nem ugat, ló nem nyihog. A gyerek lábujjhegyen játszik, és belevetjük magunkat az internet végtelen óceánjába. Autós oldalak százai, egyik ezt, a másik azt tanácsolja, és a végtelen töprengés, mégis melyiket válasszuk? - Persze ez csak elmélet, a valóságban az utcán vagy a tévéreklámban, netán a szomszéd istállója előtt megpillantjuk álmaink autóját: „aaaaaaah, odanézz drágám, micsoda dögös gépezet, ahogy csillog, és a hangja, a vonalai, húúúúú, eszméletlenül jól állna ahhoz a csini kosztümödhöz, és passzol a lovaink színéhez is! Na, ez kell nekem!” Futás a szalonba, és már megyünk is haza vele. Minden este egy tiszta ronggyal, lakkápolóval kiülünk a garázs elé a kisszékre, és újra, meg újra megcsodáljuk. De mi ez? Hopp, ott egy folt, gyorsan letöröljük, hopp ott egy másik. A mindenit, ez egy horzsolás. Ja, a gyerek itt csúszott neki a bringával. És ott megint egy, ja, ide dőlt a vasvilla, és az ott, mekkora karc, jézusom, jaj, tényleg, amikor a nyerget próbáltam betenni. Na ebből elég, oda a csudiszép autóm. Rögtön besírok! Kell venni egy munkaautót, és punktum. Nem kell a csilli-villi!

Na, most tényleg irány az internet, nézzük a Riderline autótesztjeit, ott mit ajánlanak. Nem kell sok extra, legyen olcsó, fogyasszon keveset, bírja a lószállítómat, a strapát, lehessen pakolni és semmi puccos kényeskedés. Hoppá, na itt ez a remek Toyota Proace City. Nézzük csak!

Van belőle családi autó, akár 7 személyes Verso is állami támogatással. De ott az igazi, nekem való munkaautó, 4 ajtós, 5 ajtós, hosszított, jó kis pakolható dobozos. Végre bedobálhatom a lószerszámokat, nyerget, akár a szénát is a hatalmas csomagtérbe, nem kell aggódnom a karcok miatt.

Toyota autoteszt 4

Ami jó az jó, a Toyota nem szenvedett sokat a tervezéssel, átvette a Pro Cityt a Peugeot-tól. Persze Toyota minőségben 1.000.000 kilométer és 5 év garanciával. Tesztvágtánkban a négyajtós, kétüléses változat került kipróbálásra.

A legtöbb dobozos autónak keveset állítható az ülése, így aztán a Toyota Pro meglepett, hogy a vártnál is kényelmesebb volt a nyurga alkatommal is. Az üléspozíció magasan a forgalom fölött van, így környezetünk körben jól áttekinthető. Mivel egy munkaautóban sokat ücsörgünk, a kényelem is elsődleges feltétel. Mindene jól kézre áll, és sok a pakoló hely is. Polcok, zsebek, amerre a szem ellát. Műszerfalunk kissé retrós, de minden megvan, ami kell: USB, menetprogramok, fogyasztásjelzés stb. De ez a műszerfal már kifutófélben van, a dobozosok is megkapják a családi autók kinézetre is modern műszeregységét.

Toyota autoteszt 36

Az erőforrások között is válogathatunk: 1,5 literes dízel 75, 100, vagy 130 paci erejével, 5 vagy 6 fokozatú kézi váltóval. Esetünkben egy 1,2 literes benzines 110 paci erejével viszi vágtába a terheléssel is jól gyorsuló autónkat. Na és a fogyasztása! Mert azért egy munkaautó a sok galoppozás közepette nem árt, ha takarékos is! Én megkapaszkodtam, amikor tapasztaltam, hogy a Toyota tesztünkben vegyes menettel lazán hozta is a gyári értékeket, 5,7 - 6 litert. Pedig a dobozos járgány kocka alkata nagyobb légellenállást sugall, de ez a menetdinamikában cseppet sem érezhető. Városban is kellemes vele lavírozni, országúton rakodva is jól hangolt a futóműve. A tolatást viszont kicsit szokni kell, még a középső ablakot is nélkülöznünk kell. Jól jönne egy tolatókamera is.

Kompakt munkagépünket több változatban is rendelhetjük, lehet 4.4 méteres, vagy hosszabb, 4.7 méteres és akár két- vagy háromüléses változatban is. Tehát akár két szabvány méretű raklapot is bepakolhatunk 1 tonnás súlyig!

Toyota autoteszt 29

És itt fontos megemlíteni a belső burkolatok kínálatát. A Proace City raktérburkolatok megvédenek minket a cikkünk elején említett bosszúságoktól, és az autónk rakterét a kisebb-nagyobb sérülésektől. Az oldalfalakra, a padlóra fa vagy műanyag raktérburkolatokat választhatunk a Toyota gyári kínálatából. Csúszásmentesített felületüknek és erős kialakításuknak köszönhetően kiválóan megfelelnek a különböző rakományok rögzítéséhez.

De ha a két pacinkat is fuvarozni akarjuk, arról itt tegyünk le, mert az 1,5 tonnás vontatási képesség az egylovas lószállító vontatására elegendő.

A Toyota Proace City nem csak a fogyasztásban, de árában is takarékos. Már bruttó 5 420 360 Ft-tól kapható.

Köszönjük a Toyota magyarországi képviseletének, hogy kipróbálhattuk a Toyota Proace City-t!

Kapcsolódó cikkek
Kommentek