Suzuki SX4 S-Cross: jól áll a lovastanyának, de a színházjegyednek is!

Suzuki RL og

Szürke eminenciásként megszületett az első Suzuki SX-4. Egy csepp volt a nagy autótengerben, sodródott az árral, és beolvadt az utak szürke végtelenjébe. Aztán látván a Vitara nagy sikereit, gondoltak egyet a Suzuki mérnökei, és alapos metamorfózison vezették át az SX-4-et.

A Vitara jól bevált alapjaira, kicsit megnyújtva építették, itt is, ott is némileg átszabva, pár csepp terepességet, pár csepp retrós eleganciát hozzáadva egészen más gép született. És lásd, a recept jól bevált, hiszen az SX4 S-Cross kézenfogva a Vitarával vezeti az eladási statisztikákat. És íme, megszületett a második generációja az SX4 S-Crossnak, töretlen sikerrel.

No ne is késlekedjünk tovább, pattanjunk a nyergébe, és lássuk, mi is a titok nyitja! Talán az, hogy az előző jól bevált változathoz képest az újakra semmi felesleges variálást nem erőltettek rá. Sőt, a hibrid erőforráson kívül megmaradt minden, ami szemünknek-szájunknak ingere volt. A tágas utastér, a nagy krómozott hűtőrács, a krómozott ködlámpakeretek továbbra is a régebbi limuzinok eleganciáját idézik.

Suzuki RL 19

De a retró köntös alatt ott rejlik a modern technika, a LEDes lámpák, a radarok, a menetszabályzó elektronikák, és a ketyegő szív, a lóerők forrása már a legújabb hibrid hajtás. Kell is az erő, hogy emelkedőn ne a lovacskáink tolják a szenvedő autónkat. Az 1373 köbcentis, újonnan fejlesztett, 130 lóerős 235 Nm nyomatékos Boosterjet motort két rásegítés is támogatja, méghozzá igen hatékonyan. Fokozza a lóerőket egy turbó feltöltő és az új mild, azaz lágy hibrid rendszer is. Mint már a Vitara tesztjénél is részleteztük, a Suzuki új hibrid rendszere a meghajtásban és a gyorsításban segíti a vágtánkat, de önálló elektromos hajtásra nem képes. Egy integrált indítógenerátorból (ISG), egy nyeregtáskányi 48 voltos lítiumion-akkumulátorból, és egy 48-12 voltos DC/DC konverterből áll. Az ISG lassításkor áramot fejleszt, ami az akkumulátorokban tárolódik, meghajtáskor meg elektromos motorként két funkciójával, nyomatéknöveléssel és nyomatékkiegyenlítéssel rásegít a benzinmotornak. Ezáltal a töltött akkumulátorból plusz energiát ad, így csökkentve a károsanyag kibocsájtást és az üzemanyagfogyasztást, teljesítve az euro 6-os környezetvédelmi besorolást.

A manuális váltó 6 sebességfokozaton adja át a teljesítményt az útra. Jól eltalált áttételei mint egy pegazust, úgy repítik a méreteihez képest viszonylag könnyű, 1285 kilós Suzukit. Természetesen a Start-Stop rendszert is a hibrid hajtás működteti, igen csendesen, rezzenésmentesen és hatékonyan.

Suzuki RL 48

Műszeregységeit, 7 colos érintőképernyős kijelzőjét a Vitarától örökölte. Bár annyira jól bevált, az összes Szuzukiban ez a rendszer található. Magában foglalja a navigációt, a tolatókamerát, ami jól jön, ha rátolatunk a lószállító utánfutóra. A menürendszert, az okostelefon csatlakozását és a médialejátszót is itt találjuk. A gyári audió semmi különös márkát nem kapott, de mégis nagyon kellemes, jó hangzással cirógatja dobhártyáinkat. A rádiónál vannak program „gombok”, amelyek sok más autónál annyira hiányoznak. Bizony jól jönnek a gyakoribb állomások beprogramozásához.

Belső kidolgozása ellen sem lehet semmi kifogásunk. Kellemes tapintásúak a műanyagok, semmi zörgés, semmi nyöszörgés nem hallatszik. A bőr ülések, a légbeömlőik szögletes kialakítása hozzák az elegánsabb vonalvezetést. Kényelmesen, jól áttekinthetően van berendezve minden műszeregység.

Minden extránk megvan, ami csak szem-szájnak ingere. Az elektromos tükröket, szervokormányt, ABS-t, kulcs nélküli központi zárat, ülésfűtést, automata ablaktörlőt, digitális két zónás klímát már nem is említem, annyira természetes. Adaptív tempomatja is a kényelmet szolgálja. Jól reagál a fékezésekre is.

Suzuki RL 53

Az SX4 S-Cross hossza 125 milliméterrel nagyobb, 4300 milliméter, szélessége tízzel, így 1875, csomagtartója pedig 14 literrel tágasabb a Vitaránál, 1263 literes. Így aztán belső terén is érezhető a tágasabb tér, főleg a hátsó ülések lábrészénél. Csomagtartója 430 literes és az ülések döntésével 875 literre bővíthető. Tehát a méret rendben, simán bepakolhatjuk a gyermek póniját. A pótkereket ne keresd. Tanulmányozd jó előre a gyorsjavító készletet és a tartozékként kapott kompresszor működését, hogy ne defekt közben érjen meglepetés.

Suzukicsomagtarto montazs

Viszont! A mütyürkekedvelők nagy örömére felszabadult elég sok hely, így a külső szemlélő számára láthatatlanul bepakolhatjuk a számunkra oly nélkülözhetetlen apróságainkat, mint a nyáron is kéznél lévő jégkaparót, a jégoldó sprayt, az elkopott patkókat, a tartalék kengyeleket, az ásványvizünket, a svájci bicskánkat, a macsétánkat, stb.

Tesztautónk a kétkerék hajtásos változat, akciós áron 5.670.000-, nagyon is jó ár értékarányos alapáron. De aki kicsit belenyúl a pénztárcába, és úgy érzi a lovastanyán nélkülözhetetlen a terepes képesség, az rendelheti a négykerekes változatot is, most akciósan 6.780.000- forintért, az SX4 S-CROSS képességeit kiaknázó az AllGrip Select technológiával. A lejtmenetvezérlő a biztonságos haladást szolgálja. Az autó hasmagassága terepesen megfelelő, 18 centiméterrel nem fog fennakadni a buckákon, kátyúkon. Független kerékfelfüggesztése elöl-hátul a menetdinamikát, menetstabilizáló elektronikája (ESP) a kerekek jobb tapadását biztosítja, összességében pedig kényelmes, jó rugózást, stabil haladást rossz útviszonyok, kátyúk, gödrök ellenére is.

Suzuki RL 64

Trenírozásunk alatt a Suzuki SX4 S-Cross elsőkerékmeghajtással is kifogástalanul állta az igénybevételt, kisebb sárban, meredek dombokon és egyéb terepakadályokon is feltartóztathatatlanul gázolt keresztül. Emelkedőn induláskor a gyakorlatlanabb vezetőknek jól jön a hátragurulás-gátló, ami kb. 10 másodpercre fékezi az autót, hogy könnyebb legyen az indulás. Tehát a Suzuki SX4 S-Cross terepes tulajdonságaiban sincs semmi kivetnivaló.

Összegezve: A Suzuki SX4 S-Cross megújított hibrid változata igazán elegáns, kényelmes mindenes autóra sikeredett. Erejéhez mérten elég takarékos, amiből a hibrid rendszere is kiveszi a részét. Vegyes fogyasztása 5.5, terepes fogyasztása 6,0 - 7,0 liter.

Suzuki RL 58

Következzen még néhány kép a szépséges Suzuki SX4 S-Cross-ról:

Kapcsolódó cikkek
Kommentek