Amikor egy oroszlán a lovas legjobb barátja
Ahol vad lovak vágtatnak, ott az oroszlán a király! Ahol a lovacskák szelídek, ott az oroszlán is a barátunk, segít a gazdaságban, a lovarda körüli munkákban és a lószállításban. A mi oroszlánunk mostani tesztvágtánkon a második generációs Peugeot 3008 Plug-in hibrid, ami hűséges társunk lehet a mindennapokban.
Eleganciájával, szépségével, formavilágával azonnal le is vesz minket a lábunkról. Néha úgy érzem, ez a szerelem első látásra. Ledes függőleges nappali fényei szemfogakat imitálva növelik tekintélyét. Hűtőmaszkjának mintája is a varázslat része. Mint bűvész, mikor egy egész lovat tüntet el az orrunk előtt, minden figyelmünket magára vonja a hatalmas oroszlán jelképpel együtt. Tekintetünk az oldalán sem unatkozik, körvonalában is tekintélyes SUV forma bontakozik ki a tető vonalán végigfutó krómcsíkos kontúrral. De a csillogásból sosem elég, a küszöb kecses ívét is egy naptól ragyogó króm betét dobja fel. Persze nem állunk meg félúton, betekintünk a farára is. Itt a hátsó függőleges LED vonalak dominálnak egy tükrös fekete betét közepén, ahol ismét az oroszlán köszönt ránk. A lökhárítón is króm betét a luxus érzés kedvéért.
De ne sétáljunk tovább, gyerünk, üljünk a nyergébe! Az ajtókat kinyitva a belső újabb katarzis a szemnek. Belül is kellemes, visszafogott elegancia, és formabontóan izgalmas vonalak fogadnak mindenfelé. A Peugeot figyelt a kényelmünkre, és ezért külön Peugeot i-Cockpit rendszert hozott létre a kényelem és a kezelhetőség összehangolására. A legfeltűnőbb különcség a központi műszerfal elhelyezése. Praktikusan a szélvédőhöz közel, a látóterünk alsó vonalába került, így vezetés közben alig kell levenni a tekintetünk az útról. Grafikái szintén levesznek minket a lábunkról. Minőségben, színben és formában is rengeteg az állítási lehetősége, a személyre szabási variációja. Különlegesség, hogy nincs a kormány vonala a műszerfalban, hanem teljesen fölötte történik a rálátás.
Kormányunk mérete szokatlanul kicsire csökkent, miáltal nagymacskánk vezetése fantasztikusan sportos érzéssel bizsergeti érzékeinket. A nyeregben ülve teljesen körbevesznek minket a kapcsolók, a dizájncsíkok, a kárpitok. Egy igazi pilótaülés kényelmét élvezhetjük. A bőr betétek, a műanyagok minőségi, kellemes tapintásúak, egy élmény simogatni oroszlánunkat. A kezelhetőséget rengeteg, csillogó, luxus érzetet fokozó krómozott manuális kapcsoló segíti. Amit menetközben fontos állítani, az nem a digitális menüben van. Persze azért egy modern autóban elmaradhatatlan az érintőképernyős 10"-os nagy kijelző. itt található minden kényelmi szolgáltatás, a menürendszer, a navigáció, tolatókamera, a Focal minőségi audió, és itt követhetjük nyomon hibrid rendszer működését is.
A Plug-in Hibrid rendszer kiváló alternatíva annak, aki szeretne környezetkímélően olcsón elektromosan autózni, de stresszeli az elektromosok töltési és az akkumulátorok merülési ideje. A Peugeot 3008 as Plug-in hibrid esetében van hagyományos benzinmotor is, méghozzá 1598 cm3 133kW /180 lóerővel, és elektromos motor 84 kW/ 110Le, ami az eltérő karakterek miatt összesen gyári érték szerint 225 lóerőre jön ki. Hát mit mondjak, padlógáznál sport üzemben oroszlánunk elfelejti lustaságát, és igen dinamikusan lendül a nyolc fokozatú automata váltójával az aszfalt felfalására. De létezik 300 lóerős változata is!
Persze ha töltjük a 13,2 kWh-s lítium-ion akkumulátorokat, akkor tisztán elektromos hatótávolság akár 59 km is lehet. De ez a táv csak akkor elérhető, ha takarékosan, fűtés és klíma nélkül haladunk. A klíma, a fűtés intenzitástól függően 50 - 40 kilométerre csökkenti a hatótávot. Az utcai perc alapú töltőknél elég rendesen a zsebünkbe kell nyúlni. Otthoni fullra töltés 4,7 óra alatt megvan, amíg szunyókálunk, és kb. annyit emelkedett a számlám, mintha egy jót barkácsoltam volna flexszel, köszörűvel, fúróval. Érdemes hazaéréskor rádugni a hálózatra. Különösen praktikus, ha valaki csak napi 40 kilométer körül megy. Mivel naponta töltöttem, így a fogyasztást az egész tesztvágta alatti értékre számoltam. Átlag napi 100 - 150 kilométer megtétele mellett 6 napra és 850 kilométerre 23 litert tankoltam. Ami 100 kilométerre osztva 2,7 literes fogyasztás! De természetesen ez az akksik töltésétől függ! Hiszen ha napi 50 kilométert megyünk, 10 nap 500 kilométer 00,0 benzinfogyasztás!
Összegezve: A Peugeot 3008 egy igazán kényelmes és elegáns autó. Nem csak lovaink vontatásában segít, de elkápráztatja látogatóinkat, és még takarékos is. A Plug-in hibrid 1760 kilós saját tömegével, és a fékezett utánfutó max. 1250 kg-os tömegével csak egylovas utánfutót vontathat! A Peugeot 3008 belépő akciós kedvezményes ára cikkünk írásakor 9.600.000 forint.
Plug-in hibrid tesztautónk adatai:
- 4 hengeres, 16 szelepes, 1598 cm3 soros motor 133kW /180 Le
- elektro motor 84 kW/ 110Le
- az eltérő karakterek miatt összesen gyári érték szerint 225 lóerőre jön ki
- Hossza: 4447 mm
- Szélesség: 2098 mm
- Hasmagasság: 219 mm
- Saját tömeg: 1760 kg
- Össztömeg: 2270 kg
- Vontatás:
- Fékezett utánfutó: 1250 kg
- Gyári adat szerint fékezetlen utánfutót nem vontathat
- Üzemagyagtartály: 43 liter
- Akkumulátor: 13,2 kWh
- Akkumulátor feltöltési idő: 4,7 óra
- Elektromos hatótáv: 40-59 km
- Maximális sebesség: 225 km/h
- Csomagtartó: 395 liter
Kommentek