Ford Mustang Mach-E: városi cowboyoknak
Szánom-bánom, de nem igazán dúl bennem a nagy szerelem a sportautók iránt… A praktikum híve vagyok, nem szeretek mélyen az aszfalton feküdni, nem szeretem, hogy egy lovaskabáttól már megtelik a csomagtartó, ha meg hátra akarom dobni a kobakom, visszapattan a hátsó szélvédőről. És akkor ne is beszéljünk az őszes halántékú legényekről, akik ropogó ízületekkel a tetőbe kapaszkodva is alig tudják magukat kitornászni egy szuper sportautóból a csini csajok előtti villogás után! Na de kéremszépen, itt a Mustang! És hol is lehetne jobb helyen egy igazi Mustang, mint a Riderline-on?!
Az amerikai prérik vad paripája mindig is kilógott a sportautók sorából, kicsit másabb, kicsit magasabb, kicsit nem olyan lapos, kicsit olcsóbb, és nem kicsit fantasztikusan karakteres! Melyik benzingőzért rajongó cowboynak ne dobbanna gyorsabban a szíve, ha meglát egy hetvenes évekbeli csillogó Mustangot?! Nem véletlen, hogy rengeteg film ikonikus szereplője is. Jómagam is elkötelezett rajongója vagyok, csak az a 15-20 literes fogyasztás, ami megrémisztett… Ma már azonban ettől sem kell tartani, itt a teljesen elektromos Mustang Mach-E!
Nem rándul össze a gyomrunk egy gázfröccsnél, hogy majd egy vagyont hagyunk a benzinkúton. Hiszen messzire elkerüljük majd őket. Ráadásul 17 kilowattos 100 kilométerenkénti áramfogyasztásával az átlag elektromosok közé tartozik. És mint a cím is mutatja, a féktelen gyorsulást néma csend jellemzi! Csak kapaszkodnunk kell!
A Mustang Mach-E már első ránézésre is magasabb, teltebb, mint benzines elődjei. Sőt, már egészen SUV-os! Csak gratulálni tudok a márka mérnökeinek, hogy azóta is őrzi a Mustang ikonikus formáját az új modern gépekben, és megtartották ezt a szép hagyományt az elektromos Mustangnál is. Bár a formák itt némileg lágyultak, elsimultak a karakteres szegletek, de akkor is ráismerni, hogy ez az igazi amerikai vad csikó, a Mustang! Sportos formája is megmaradt, és mivel magasabb, tágasabb, már az őszes halántékú cowboyok is könnyebben kipattannak belőle.
Mondjuk én nem nagyon akartam belőle kiszállni…Kényelmes és mindene a helyén van. Nincsenek analóg kapcsolók, minden bekerült a menübe a digitális kijelzőkbe. Lenyűgözi a nyeregbe pattanó vezetőt a nagy, vertikálisan elhelyezett 15,5 colos kijelző. Mintha tévé lenne az autóban. Persze ezen nem a Barátok Köztjön be, hanem a navigáció, ahol nyomon követhetjük a gyorstöltőket is, zene lejátszó, rádió (Bang & Olufsen prémium márkás rendszerrel), tolatókamera és menü sok funkcióval. A menetdinamika is itt állítható, bár ennél nem kell sokat böngészni, a menü elején van. Szerény véleményem szerint egy analóg gomb akkor is kevésbé vonja el a figyelmet a vezetéstől. No de nem zsörtölődöm.
Mi az alaptípust kaptuk a tesztvágtánkra. No persze ez az alaptípus időzőjelbe kívánkozik. Egymotoros, 76,2 kilowattos akksival, kétkerékhajtással 470 kilométert tud vágtázni paripánk. Ez a gyári adat, amit nagyjából eco üzemmódban és konszolidált poroszkálással tud is teljesíteni. Forgatónyomatéka 430 Nm amivel az ülésbe présel minket, és 6 másodperc alatt százon van. Már a töltési időtől sem kell rettegnünk, a 150 kW-os egyenáramú töltőpontok az autót 10 százalékról 80 százlékig 35 perc alatt feltöltik. Otthon a hálózat persze kissé lassabb.
Természetesen LED lámpák mindenhol és elektromos fűthető ülések memóriával. A kilincs is különleges, kis kapaszkodó felett gombbal nyílik, és az oszlopokon csudi egyedien számkódok halvány vörös fénye, és ha beprogramozzuk, kóddal is tudjuk nyitni az ajtókat.
A Mustang Mach-E egyik fontos FordPass funkciója az EV Utazástervező. A célállomások keresésekor a rendszer megjeleníti az aktuális töltöttség állapotát és a hátralévő út távolságát. Szükség esetén köztéri töltőállomásokat is javasol a tervezett útvonal mentén, az utazási idő és a pihenők optimalizálása érdekében automatikusan figyelembe veszi ezeket a töltőállomásokat az utazás során a hatótávot, a hatékonyságot is fegyelembe véve.
Jöjjenek a számok!
Vontatási teljesítménye a Mach-E RWD esetén 750 kilogramm, de a Premium AWD 1500 kilót is húzhat! A Mach-E RWD 24.200.000 fotinttól, a GT 33.700.000 forinttól lehet hű társad.
Szöveg és fotó: Legin István
Kommentek