Nissan Leaf: 100% elektromos autó

Nissan Leaf og

Mint vadlovak a nyitva felejtett karámajtón, úgy szabadultak el a benzinárak, közben pedig a nagy kizöldülésben eltűntek a keveset fogyasztó, megbízható, strapálható dízelek. Most aztán töprenghetünk is, hogyan lehetne spórolni! Hogy mi is beálljunk a takarékos autósok és lovasok sorába, felnyergeltünk egy alternatívát tesztvágtánkra, méghozzá a full elektromos hajtású Nissan Leafet!

Már hallom is a negatív hangokat, ááááá, elektromos. És hol marad a vezetési élmény?! Na szóval! A váltásért ne siránkozzunk, hiszen már az automatáknál is eltűnt. Elfelejthetjük az olajcseréket a motorban, a váltóban, a kopó alkatrészeket, a vezérműszíjak, ékszíjak, gyertyák cseréjét. Nincs probléma a hűtővízzel és a fagyállóval! Vagyis szinte alig igényel szervizelést a Leaf, és ez hihetetlen nagy megtakarítás az autó élete alatt!

Nissan Leaf 2

Az tény, hogy nem csap meg minket a benzinszag, és nem tud bömbölni a kipufogó, hogy az egész utca az ablakba ugorjon. A "zajokat" pótolva viszont kapunk egy prémium minőségű BOSE hangrendszert. Ha tehát hiányzik a kipufogó hang, felvehetjük MP3 ban a versenypályán, de sokkal inkább jó minőségben hallgathatunk zenét!

Nissan Leaf 25

A Nissan Leaf volánja mögött védjük a környezetet és kapunk egy vadiúj vezetési élményt, a csendben suhanás fantasztikus, filmekbe illő katarzisát. Az elképesztő dinamikát és 340 Nm nyomatékot, 6,9 másodperc alatt 100-ra gyorsulást! Nem ketyeg, pöfög a motor a dugóban, a pirosnál, és kéremszépen az az iszonyat gyorsulás. Na az sok mindenért kárpótol! Lehet, sokan még mindig rettegnek az akkumulátorok lemerülésétől is, de ez igazán csak megszokás kérdése. Hallom is a hangokat barátaimtól, mi van, ha totál lemerül az akksi, és annyi a vágtázásunknak. Elsőre, nem hagyjuk lemerülni az akksit, ahogy a benzint sem hagytuk kifogyni soha! Van mobil applikáció, ami az autó multimédia rendszerében is mutatja a gyorstöltő állomásokat. Kiírja a távolságot is és az oda vezető úton a fogyasztást is. Még azt is, hol van szabad hely. És az vesse rám az első tucat lópatkót, aki 200 kilométerenkénti utazásán nem szokott megállni egy kávéra, egy jó szendvicsre, finom abrakra. Na ezt kalkulálva ezen idő alatt fel is tölthetjük az autónkat. A Leaf 60 perc alatt húszról nyolcvan százalékra tölthető. Hamar hozzá lehet szokni, hogy utazásunknál bekalkuláljuk a töltéseket. Egyébiránt az átlag hétköznapokban nem megyünk napi 100-200 kilométernél többet, sőt, a legtöbben még annyit sem. És ezt lazán bírja a legtöbb elektromos autó! Legalábbis a mostani tesztünkben a Nissan Leaf! Szóval aggodalomra semmi ok!

Nissan Leaf 21

A Nissan a tradicionális gyárak közt szinte elsőként alkotta meg full elektromos autóját. És nem is egy régi típust szabtak át valami sörény fésülgetéssel, hanem egy teljesen új gépezetet alkottak! A Leaf csak külsejében volt feltűnő egy kicsit. Magasra domborított első lámpái jellegzetes külsővel ruházták fel, de a megújítások alatt az első lámpája sajna kisimult, és beolvadt a frontrészbe. Sebaj, így is jól mutat, és a nagy V alakú hűtőráccsal igen domináns lett, ami tekintetünket azonnal odavonzza.

Nissan Leaf 15

Amúgy egy hagyományos egyterűnek tűnik, csúcstechnikával felszerelve. Az egypedálos vezetést gombnyomásra aktiválhatjuk, és a gázpedál nyomásával tudjuk szabályozni a sebességünk. A gáz felengedésével egy holtponton túl a felengedés mértékétől függően fékez, akár a megállásig is!

Amint kinyitjuk az ajtaját, elcsodálkozunk mennyivel nagyobb belül, mint gondoltuk. Tágas, nagy egyterű utasteret kapunk, 435 literes csomagtartót és hagyományos belsőt. Semmi űrhajós kivitel, és a fent említett idegenkedések miatt talán érthető is ez a koncepció.

Nissan Leaf 26

Minden a helyén van, ahol megszoktuk: a műszerfal a kormány mögött, a rengeteg információval szolgáló nagy kijelző is középen. Persze a technika ott van, elrejtve a színfalak mögött: intelligens ProPilot parkolási és tempomat aszisztens, 360 fokos kamerarendszer, automata fényszóróvezérlés, holttérfigyelés, mobil kontakt. A telefonunkról figyelhető a töltés, vezérelhető a klíma. Acenta, N -Connecta, és Tekna a különböző felszereltségű változatok neve.

Nissan Leaf 1

Kétféle akkumulátorcsomaggal kapható:

  • 39 kW-os akkumulátor, 270 km hatótáv és 147 lóerő
  • 59 kW-os akkumulátor, 380 km hatótáv és 214 lóerő (gyári adat)

Átlagban 16 és 19 kW között fogyaszt 100 kilométeren. Természetesen ez függ a vezetési stílustól, a választott üzemmódtól (ECO) az emelkedőktől, autópálya tempótól, a szállított személyek számától, vagyis a terheléstől is. A műszerfalon megkapunk minden infót, de az autónk nem tudhatja, hogy majd meredek emelkedőkre fogunk felgaloppozni, vagy egy 130 as vágtázás lesz az autópályán. Tehát szokjunk hozzá, és az útvonalunk szerint kalkuláljuk a műszerfalra kijelzett megtehető távot! Otthoni töltés 7 kW / óra, 7 óra 30 perc alatt töltődik 100 százalékra, gyorstöltéssel 50 kW-os töltőnél 20%-ról 80%-ra kb. 60 perc alatt.

Összegezve

Az elektromos autózás a jövő, ami új vezetési élményt, zéró károsanyag kibocsájtást és nagyon gazdasásgos üzemeltetést garantál.

Szöveg és fotó: Legin István

Kapcsolódó cikkek
Kommentek