Ennél strapabíróbb autót egy lovas sem kívánhat: Toyota Hilux

Toyota Hilux og1

Évnyitónak mindjárt belecsapunk a kemény munkába egy igazi igáslóval, vagyis egy remek munkagéppel. Kezdjük a 2023-as autótesztek sorát a Toyota Hiluxszal!

Mivel az a hír járja, az egyik legstrapabíróbb, legmegbízhatóbb pick-up a Hilux, így sokat gondolkodtam, hogyan is lehetne ennek utánajárni. Hiszen egy hetes tesztünk alatt inkább a használhatóság, a kényelem derül ki, hogy mennyire strapabíró, mennyire üzembiztos évek múlva is, mennyire szervizigényes, azt én is csak a szóbeszédből tudom. A szóbeszéd pedig olyasmi, hogy lehet, hogy csak együtt nyihog a sok paci a ménes propagandájával! Persze egy tartóstesztet is megpróbálhatunk végigszenvedni, de azért az nem annyira látványos.

Toyota Hilux 26

Talán pont erre gondoltak az egyik leghíresebb magazin, a Top Gear szerkesztői is, mikor egy kissé koros, de működőképes Hiluxot rááldoztak nyúzós tesztjükre. Nekünk talán a régi gyermekdal juthat eszünkbe a katicabogárról, akit kerék alá tesznek, onnan is kivesznek, sós kútba tesznek, onnan is kivesznek. Angol barátaink elsőnek kezdték fának ütközéssel, eláztatták a sós tengerben, lakókocsit dobtak rá, átgázoltak egy sufnin, felgyújtották, bontó súllyal is megkínálták, majd gondoltak egyet, és a gépet felpakolták egy robbantásra ítélt ház tetejére, ott várta a Hilux a sorsát! És jött a pillanat, nagy durranás, hatalmas porfelhő, és miután kitisztult a kép, a Hilux kb. 40 méter zuhanás után ott virított a törmelék tetején! De itt még nem ért véget a megpróbáltatás, jött egy markoló, és nem épp finomkodva legörgette kanalával a törmelék tetejéről. Irány a szerviz, átnézték, kicsit igazítottak a kábeleken, és jött a csoda! A Hilux a sok strapa után némi önindítózásra beindult. A horpadások mellett egyetlen szerkezeti hibája, hogy a váz egy helyen elrepedt, de így is lábon ment be a stúdióba! Számomra ez egyszerűen fantasztikus, és tényleg bizonyítja, hogy a Hilux mennyire kemény, mennyire strapabíró gépezet! Aki nem hiszi, itt megtekintheti:

Persze azóta sokat fejlődött a Hilux, külsejében egy vagány, modern gépezet lett. És hogy még jobban szeressük, a Toyota személyautós kényelmet varázsolt bele, telepakolták mindenféle modern elektronikával, kütyüvel.

Ami azonnal szembeötlő, hogy az előzőekhez képest nagyon vagány lett a Hilux! Az eleje hatalmas hűtőrácsokat kapott, és vékony, szigorú lámpái egész magasra, a hűtőrács tetejéhez kerültek. A terepes keménységet a fényezett lökhárítók, az alsó domináns kartervédő sugallják. Az eleganciát a sok krómbetét, a krómozott kilincsek, tükrök, a krómozott övvonal adják. A krómbetétek belül is hozzák az elegáns vonalakat. Természetesen van szimpla és dupla kabinos változat is.

Toyota Hilux 3

Ha ez is kevés, óriási a kiegészítők tárháza. Plató és többféle dizájnos matrica választható, nyolcféle szín, ötféle keréktárcsa, gallytörő rács az elejére, bukócső a platóra, küszöbök. A Toyota okosan megtartotta a dízel erőforrást, így egy igazi erőgépet kapunk elfogadható, takarékos fogyasztással. A gyári értékek 8,5-10 liter körül jósolnak, de nálunk kíméletes menetben 7,8 literrel is elboldogult a Hilux. Két motorváltozat a kínálat, 2,4 és 2,8 literes, mindkettő kapható automata váltóval, és 6 fokozatú kézi váltóval is. A 2,4 -es motor 150 lóerővel vágtat, a 2,8-as motor pedig 204 lóerővel. Természetesen az összkerékhajtás, a 4×4 alapkövetelmény!

Toyota Hilux 29

És ami a lovas szívünket különösen megdobogtatja, hogy 3,5 tonna a vontathatósági teljesítménye. Így aztán a kétpacis utánfutót is ráakaszthatjuk.

Az utastérben a helykínálat bőséges. Sok a pakolható zseb, és az ülések is kényelmesre beállíthatók - még az én 186 centimhez is. A 8” multimédiás központi kijelzőn minden finomság megtalálható, de elsőnek a JBL 6 hangszórós rendszerétől szeretnék kicsit ájuldozni. Húúúú, nagyon jó döntés volt a Toyotától, mert minden hangtartományban finoman szól! Pink Floydtól a Time a tesztzeném, ahol is a kemény basszusgitár, a gitárszóló nagyon rezgésekre, torzításra bírja a gyengébb cuccokat! Na, itt csodássn tiszta volt minden hang! Nagy hangerőnél sem torzít és nagyon élvezhető! Persze, hisz JBL!

De haladjunk tovább, a központi kijelző ad otthont a rádiónak, az MP3 lejátszónk, a Toyota Touch® 2 with GO navigációs rendszernek, a menürendszernek, és blutusz rendszerű vezeték nélküli mobiltelefon-kapcsolatnak. A digitális állítási lehetőségek mellett pozitív a nagyon sok gomb, és hogy a fontos dolgokat nem kell a digitális menüben keresgélni. Ez a kényelmet, és a közlekedés biztonságát szolgálja. Gyorsan jöjjön a végére a nagy kedvencem, a műszerfal tetején a légbeömlők közti digitális óra! Jaj, az valamiért nagyon megdobogtatta a szívemet.

Toyota Hilux 5

A Hilux indulóára 18.091.150 Ft

  • Szerkezeti adatok: kettős keresztlengőkar elöl, elektronikus bólintás- és pattogásvezérlés, komfort kerékfelfüggesztés, kormányelfordulás-kijelző, hátsó differenciálzár, összkerékhajtás üzemmód kapcsoló
  • 2,4 és 2,8 literes 4 hengeres soros vízhűtéses dízel motor
  • 150Le / 3000 fordulatnál és 204Le / 3000 fordulat
  • Legnagyobb sebesség: 175 km/óra
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 10.7 másodperc
  • Legnagyobb nyomaték: 500/1600-2800 Nm/ford
  • Környezetvédelmi besorolási Osztály EURO 6 AR
  • Állóhelyzeti zajkibocsátás dB 73.0 dB(A)
  • Fogyasztás: 7,8 -10 liter vegyes használatban
  • Kombinált CO₂ kibocsátás: 247 g/km
  • Első terepszög: 29°
  • Hátsó terepszög: 26 °
  • Kapaszkodóképesség: 42.1
  • Rámpaszög: 23°
Kapcsolódó cikkek
Kommentek