Megvan, amitől lovad mindig is tartott: a Hyundai IONIQ 5-t a földönkívüliek hagyták itt nekünk

Hyundai202308 og

Mint az elszabadult ménes az alföldi rónaságon, úgy dübörög az elektromos autók forradalma! Csak legfeljebb hangtalanul.

Dübörög, hódít, egyre nyomul, mégis még mindig sokan tartanak tőle. Baráti körömben is van, aki csak dodgemnek becsmérli – és nem is tudja, szerintem ez mennyire találó! Hisz gyerekkorunkban imádtunk dodgemezni, most talán ehhez hasonló újfajta autós élvezetet nyújtanak az elektromos autók. Nagyobb, dinamikusabb gyorsulást, csendes üzemmódot, és a karbantartási költségek nagyságrendnyi csökkenését. Hiszen egy elektromos autóban nincs váltó, nincs kuplung, sokkal kevesebb a motor mozgó, kopó alkatrésze, nincs olajcsere és nincs káros anyag kibocsájtás sem! Sőt, manapság már az elektromos autókból a választék is egyre nagyobb. Van, amelyik konzervatívabb, hagyományőrzőbb, és van, amelyik igazán merész és futurisztikus! A Hyundai IONIQ 5 például igencsak dizájnosra sikeredett, a maximálisan pozitív értelemben.

Hyundai 31

Első látásra is megakadt rajta a tekintetem. Nem mindig szeretem a szögletes formákat, na de itt, a IONIQ 5 esetében teljesen elvarázsolt. Olyan érzésem volt, mintha itt jártak volna a földönkívüliek, és a visszatéréskor teletömték az űrhajójukat mindenféle szuverínnel, lószerszámokkal, míves hímzett nyergekkel, szilvalekvárral, fütyülős barackkal, és hoppá, az autójukat már nem tudták visszapakolni! Az IONIQ 5-nek már nem maradt hely, ezért úgy döntöttek, azt inkább itt hagyják a földieknek. De jól is tették, mert élmény volt kipróbálni!

Hyundai 5

Csupa technika, és mégis öröm volt, hogy nem került minden a digitális a felületekbe. Például két nagy, jól kézre álló fül helyezkedik el a kormány alatt, amikkel plusz-mínuszban tudjuk szabályozni az elektromos motorféket. Nagyon hasznos, hiszen jól kézre áll, és takarékoskodik a pénztárcánkkal, hiszen ritkábban kell fékbetétet cserélni, és kíméli a környezetet, mert csökkenti a fékbetétek kopásából következő szállópor mennyiségét. A digitális kijelzők már természetesek egy elektromos autónál és egyedi külsőt ad a belső térnek, ahogy egybefüggő rendszerbe került a műszerfal és a többi kijelző is. Kissé letisztult formája határozottan ellensúlyozza a nagy technika, a sok kütyü átlagos ridegségét.

Ez a letisztult egyszerűség jellemzi a külső vonalait is, ahol a sok szögletesség ellenére igencsak látványosra és mutatósra sikeredett a formavilága. A lámpák csak fokozzák az egyedi külsőt elöl a szögletes LED világítással, hátul meg a színre fújt bújtatott lámpabúrákkal.

Hyundai lampamontazs

Gyorsabb töltés, nagyobb hatótávolság, jobb vezethetőség és tágasabb belső tér. Mindezt a Hyundai forradalmian újszerű, kifejezetten a villanymotoros járművekhez fejlesztett elektromos moduláris padlólemeze kínálja.

Az IONIQ 5 innovatív V2L funkciójával az elektromobilitási életstílust is támogatja, bármilyen elektromos berendezést, elektromos kerékpárt, robogót, rollert tölthetünk a járműről álló helyzetben vagy akár menet közben is! És még nincs vége a komfortnak, a IONIQ 5 a V2L technológiája segítségével a fedélzeti 230 voltos aljzat bármilyen készüléket tölt vagy működtet akár 3,6 kW teljesítménnyel. Tehát egy átlagos laptop, vagy telefon töltése, áramfelvétele elenyésző az autó teljesítményének áramfogyasztásához! Ha egy 72 kW-os akksit le akarunk meríteni, akkor valami erősebbel kell próbálkoznunk, mert alaposan lezsibbadunk a billentyűzéstől és még semmit nem fogyasztottunk az áramunkból! De ezeket inkább töltsük a szivargyújtóról és akkor az ide -oda áramátalakítás jelentéktelen feleslege kimarad a fogyasztásból! Nekem a mindennapos munkánál jól jön egy ilyen csatlakozó a fúró vagy a forrasztópáka használatához, kempingezésnél matracpumpához, vízforralóhoz. (Vagy egy flexet működtetni, ha kiidegel a kerékbilincs. ;) )

Hyundai 24

A biztonsági rendszerek is illeszkednek a technikai fejlettségéhez:

  • Fejlett head-up kijelző. Én szeretem, nagyon praktikus, ahogy a szélvédőnél mutat pár információt és le sem kell venned a tekintetedet a forgalomról.
  • Az erre szolgáló autópálya asszisztens II funkció szabályozza a jármű sebességét és követési távolságát, és támogatja a sávváltást.
  • Holttérfigyelő monitor (BVM): a 360 fokos, parkolókamera által belátható panorámakép egyszerűvé és biztonságossá teszi a szűk helyen való manőverezést
  • Aktív holttér figyelő rendszer (BCA)
  • Biztonságos kiszállást támogató rendszer (SEA): Ha a holttérfigyelő jelentősebb mozgást érzékel az autó mellett, lekapcsolja a kilincset és nem engedi az ajtót kinyitni. Ez nagyon hasznos rendszer, így ha figyelmetlenek vagyunk, nem viszi le az ajtónkat egy száguldó lovaskocsi, egy vágtázó lovashuszár, egy másik autó, vagy motoros, és nem fog egy szegény bringás sem felkenődni rá.
  • 7 légzsák
  • Ráfutásos balesetet megelőző rendszer gyalogos- és kerékpáros-felismeréssel (FCA).
Hyundai 30

Fogyasztása méretéhez képest nagyon is elfogadható. Kétkerék meghajtással 16 kW / 100 km, az 58 kW-os akkumulátorral 380 km a hatótávolsága. 72.6 kWh akkumulátorral (2WD): 16.8 kWh/ 100 km a fogyasztás, a hatótávolság: 460 km.

Természetesen minél erősebb az akksink, és minél jobban lemerítjük, annál több idő a töltése. Az otthoni hálózat természeténél fogva lassabban tölt. Egy 72 kW-os akksi 15%-ról való feltöltése otthon eltarthat akár 20-24 órát is! Ha ez túl sok, izgágák vagyunk és már szólítanak a lovak, lehet az áramszolgáltatótól otthonra is gyorstöltőt rendelni, vagy el kell gurulni egy nyilvános gyors töltőhöz.

Hyundai 39

Összegezve

A Hyundai IONIQ 5 úgy varázsol el a technikájával, hogy az közben egyszerű, átlátható és jól kezelhető marad! Aki nem szereti a sok digitális kütyüt, az is hamar hozzá tud szokni.

Kapcsolódó cikkek
Kommentek