MINI: pici póni helyett parádés paripa

Mini fokep

Gyerekkorom nagy csodája volt a MINI. Kívülről kisebbnek látszott, mint belülről. Igazi mini autó volt, és mégis, vagy talán pont ezért hatalmas nagy siker!

Vagány volt, fiatalos, divatos, voltak belőle versenyautók is. Sőt, a Mini Cooper S legendás rali győzelmeket aratott. Szinte mindenki imádta. Aztán egyszer csak elültették, és már nem volt forgalomban. Évtizedek teltek el... Aztán 2016-ban a BMW leporolta és újra életre hívta. Hát a gondoskodás által rendesen is megnőtt, igazi nagy (közepes) autó lett belőle. Újra betört a piacra, újra szereti mindenki, sőt! Még fiatalosabb, még divatosabb, még vagányabb lett!

Ezúttal a Mini Countryman SE ALL4-t teszteltük.

Miniosszehasonlitas

Mint már említettük, a BMW jóvoltából született újra a MINi, és így nem is csoda, ha a BMW X1 alapjaira készült és szerkezeti rokonok. Amiben legjobban hasonlítanak, az a minőség, a prémium szintű belső kialakítás. A bajor mérnökök is jó munkát végeztek, még a szakértő szemeket is becsapja a BMW, és minden porcikájában a régi legendás autók MINI jegyeit hordozza. Tehát a MINI már csak nevében mini. Külcsínjében, játékos, divatos megjelenésében igazi MINI, de valójában egy közepes SUV, és még ezt is remekül álcázzák az igazi MINI jellegzetességek. Tehát a méretei középkategóriába sorolták, tágas és kényelmes belső teret garantálva.

És ha már haladunk a korral, mi is lehetne más, mint 100% elektromos autó?! Az adatai sem minik: 230 kW / 303 LE, nyomaték 494Nm, összkerékhajtása garantálja, hogy ritkán fogunk elakadni, és téli csúszós időkben is jobb biztonságosabb, stabilabb az úttartása. 64,6 kWh akkumulátorral a hatótávja 400 kilométer körüli.

Minigaleria 43

Belül kapjuk az igazi csodát. Elsőnek szemünket a hatalmas, kerek kijelző kápráztatja el. Minden információ itt található. Nem csak alakjában, nagy méretében és grafikájában, háttérszíneinek választékában is különleges. A kormány mögött csak egy kis head-up display mutatja a fontosabb menetinformációkat.

A belső tér kidolgozása is egyedi és kifogástalan minőségű. A szellőzők különleges formát alkotnak, a műszerfal díszberakásával együtt. Az oldalkárpit átmenete a műszerfaltól az ülés színéig fantasztikusan látványos. Prémium minőségű anyagaival és kellemes állítható hangulatvilágításával az elektromos MINI nyugodt, pihentető belső atmoszférával vesz körül a fárasztóbb hosszú utazásoknál. És ezt még tudjuk fokozni az egyedi belső kialakítások megrendelésével. Mindenki kiválaszthatja a négy változat közül a neki leginkább tetsző dizájnt Essential, a Classic, a Favoured és a JCW stílusban. Mindegyik saját, csak rá jellemző stíluselemeket és funkciókat tartalmaz a műszerfaltól a kormánykeréken át egészen az ülés- és a tetőkárpitig.

Minigaleria 47

Összegezve: egy igazán különleges és egyedi megjelenésű autót kapunk sok egyedi funkcióval, kényelemmel, prémium minőségben. Kétségtelen, ezért a zsebünkbe kell nyúlni rendesen.

Mini fokep2

MINI COUNTRYMAN SE ALL4 Essential Trim

  • Tesztautónk induló ára: 18.485.000 Ft-tól
  • Teljesítmény: 230 (313) kW(PS) *
  • Elektromos meghajtás 225 kW, átmeneti, legfeljebb 10 másodpercig tartó teljesítménynöveléssel akár 230 kW teljesítménnyel.
  • Gyorsulás: 0-100 km/h 5,6 s
  • Hatótáv 413–432 km
  • Akkumulátor kapacitás 64.6 kWh
  • Elektromos fogyasztás (WLTP) 17.6–16.8 kWh/100 km
  • Energiahatékonysági osztály WLTP A
  • Súlya: 2075 Kg
  • Hátsó csomagtartó: 460 liter
  • Vontatási súly: 1200 kg
Kapcsolódó cikkek
Kommentek