Citroën ë-C4 X: a négykerekű ezermester

Citroen og

Ami egyszerű, az jó is! Mondjuk ez nem mindig igaz, de a teljesen elektromos Citroën ë-C4 X valóban egy sokoldalú családi autó, gazdaságos, elérhető áron.

Nehéz kényelmes, nagy elektromos autót találni 15 millió körül. Ráadásul mutatós, egyedi formavilága is megragadja az ember tekintetét. Mondjuk a Citroën mindig is híres volt az egyedi formákról, hát erről most sem maradtunk le.

Citroen 3

A C4-elejénél A márkajel szára körbe ölelik a full LED első lámpákat. A lámpák formáját ellensúlyzó alsó beömlők elektromos lévén új funkciót kaptak és a kanyarlámpákat rejtik. Az első vonalak nem vezetik tekintetünket az oldalára, ahol már valamivel egyszerűbb a formavilággal találkozunk. Az íves küszöb és a dísz funkciókat ellátó szellőzők némi sportosságot sugallnak, de mégis megnyugtató marad a tekintetünknek. A hátsó fertályon is inkább csak a lámpatestnél fedezhetünk fel egyediséget, de az összhatása kifejezetten kellemes. Manapság kicsit elfelejtődtek ezek a sportos szedán formák, az a szolid, mindennapi elegancia, amivel a C4 első ránézésre belopta magát a szívünkbe. A sportosságán túl azért mégsem túl alacsony, és némi átmenettel az SUV-k mindenességét, praktikus egyterűségét is megtalálhatjuk benne. Pont ezért nehéz is sokszor bekategorizálni egy ilyen sokoldalú gépezetet.

Citroen 7

A vezetési élmény is olyan, amit elvárunk tőle. Semleges a kanyarokban, pontosan követi az íveket, de azért csak semmi extrém száguldás! A rugózása meglepően jól hangolt. Nagy hévvel nyeli a kátyúkat, nagyobb hasmagasságának köszönhetően nem akad fent még a szerencsétlenebb, magasabb fekvőrendőrökön sem. Választhatunk Eco 82 Le, Normál 109 Le, vagy Sport 136 Le vezetési módok közül.

Citroen 28

Full elektromos a hajtása. Elektromos, amit mostanában divatos lett kicsit lehúzni! Bár objektív szakmai ítéletünk nem enged elfogultságot, de én legtöbbször a gazdaságosság, az egyszerű és megbízható kivitelezés híve vagyok, és a csövekkel, szabályzókkal, áttételekkel, olajcserékkel agyonbonyolított benzinessel szemben mégis leteszem voksom az elektromosok mellett. Kétségtelen, hogy megvásárlásnál mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni, de használat közben alaposan behozzák ezt a kis hátrányt! Egyszerű felépítésüknél fogva nem nagyon van alkatrészük, ami meghibásodna. A C4 hétköznapi kivitele is ezt a szabályt erősíti, és valóban úgy érzi a nyergében magát a pilóta, mintha elnyűhetetlen lenne. Hátrányának szokták említeni a hosszabb töltési időt. De ez is csak nagyobb távolságoknál érződik, és a technika, az akksik fejlődésével egyre kisebb az időigénye. De itt vessen követ rám, aki egy családi kirándulásnál nem áll meg egy 30 perces pihenőre, kávéra, ami alatt jelentősen feltölthetők a C4 akksijai (10 perc / 100 kilométer!). No azért a figyelmünk toppon legyen ám, hisz legtöbbször a gyorstöltésnek ára van! És meglepődhetünk az összegeken. Szinte minden autóban van GPS, ami mutatja a töltők adatait, foglaltságát. Ha pedig otthon is tudjuk tölteni, mámorító érzés, hogy miközben alszunk, tankol az autónk a garázsban a benzin árának töredékéért, és reggelre a benzinesnél jóval olcsóbban újra duzzad az energiától, vágtára készen állva!

Citroen 9

A C4 egyedi megjelenése után a belső kialakítása okozhatna akár csalódást is, de itt is a hétköznapi komfort egyszerűségében rejlik a nagyszerűsége! A műszerfal formája visszaköszön a Peugeot-ból, és belső kialakításán letagadhatatlan a szomszédos istállóval való rokonság! Az egyszerűségnek pedig meg van a maga előnye. Főleg nekünk, akik hetente kapunk új és újabb autót, néha nehéz megszoknunk a kapcsolók, gombok, digitális kütyük kezelését. De minden korosztályban akad bőven hétköznapi igényű potenciális autóvásárló, akik nem szeretik a sok digitális kütyüt. A kapcsolók, kezelőszervek pont azt a kellemes egyszerűséget hozzák, amivel már első pillanatban is kényelmesen érezzük magunkat. Beülünk, semmi perc alatt érezzük a komfortot és bárhova nyúlunk, minden ott van, ahol annak lennie kel. Mintha már hetek óta vezetnénk. De ettől még semminek nem érezhetjük hiányát, amit a modern elvárások követelnek! A 360 fokos kamera rendszer, aktív vészfékező, táblafelismerő, sebességhatárra figyelmeztető, tolatókamera, kulcs nélküli nyitás, figyelmeztetés pihenő beiktatására, automata elektromos rögzítő fék, adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval, statikus kanyarfény, parkoló asszisztens párhuzamos és merőleges parkoláshoz, színes head-up display. Elöl-hátul nagy a lábtér, kellemesek az advanced komfort ülések. A minősége is kifogástalan.

Citroen 19

Összegezve

A Citroën ë-C4 X egy kellemes, teljesen elektromos, csendes, gazdaságos hétköznapi családi autó, igazán jó ár-érték arányokkal.

Az árak 15.540.000 forinttól indulnak, de vannak akciók és sok a kedvezmény is.

Töltési idők: 0-100% ra otthoni 8 Amperes csatlakozóról 31 óra, 100 kilowattos egyenáramú gyorstöltőnél 10 perc/ 100 kilométer hatótáv a töltési sebesség. 0-80% 30 perc!

Meghajtás:

  • 400 voltos villanymotor közvetlenhajtás, áttétel váltó nélkül.
  • EV 50 KWh / 136 LE (100 kW), 260 Nm nyomaték, / 360 km hatótáv
  • EV 54 KWh / 156 LE (115 kW), 420 km hatótáv

Csatlakozó típusa: Combo CCS type 2 / AC (mode 3) / DC (mode 4)

Fogyasztása: 16 kW / 100 kilométer

Szöveg és fotó: Legin István

Kapcsolódó cikkek
Kommentek